Célok kitűzése
Az inplacement-nek célcsoport specifikusnak, szisztematikusnak, professzionálisnak, modernnek, egységesnek, egyéninek kell lennie.
Közvetlenül az új és meglevő alkalmazottakra van hatással. Célja
2. az alkalmazottak vállalattal és a vállalati kultúrával való azonosulásának elősegítése által (értékek, szabályok, normák),
3. az alkalmazottak szociális és személyes integrációja,
4. a vállalatról az információk előkészítése az új alkalmazottak számára és ezáltal az újak orientálása,
5. az új alkalmazottak betanítása.
Eszközök és lehetőségek
Vannak gyakorlati megoldások, amelyek segítik az egyéneket és a szervezeteket abban, hogy növeljék a lehetőségek számát és azok közül kiválasszák a legmegfelelőbbet. A szervezeteknek célszerű szervezeti erőforrásaikat és lehetőségeiket egy adatbázisban rögzíteni. Ha ezt a minden alkalmazott adatlapján szereplő készségekkel és célokkal összeegyeztetik, lehetőségeket teremthetnek az egyéneknek és a vállalatnak egyaránt a növekedésre. Az együttműködés során mind a vállalat, mind az egyén jobban kihasználhatja adottságait, pontosabb célokat tűzhet ki és gyorsabban érheti el azokat. További lehetőségeket biztosítanak az üdvözlő könyvek kiadása (welcome books), új tagok listája/jegyzéke, coaching, welcome-day, üzemvezetés, mentorálás, integráló-beszélgetések, próbamunka, manegement-by-time, feladat-elhatárolás, training-on-the-job, belépő-programok, információs-csomag, bemutatkozás, intranet, welcome-week, stb.
A sikeres inplacement feltételei
Az inplacement akkor sikeres, ha a teljes személyiségre kihatással van. Ennek ezért előfeltétele a vállalati vízió, stratégia, cél ismerete, egy minőségbiztosítási rendszer bevezetése, a követelményprofil rendelkezésre állása a cégen belül, megállapodás, hogy az alkalmazottaknak milyen kritériumoknak kell megfelelniük, a teljesítmény és potenciál hordozók meghatározása, az új alkalmazottak potenciáljának és fejlődési kívánalmainak felmérése.
Egy sikeres inplacement-hez szükségesek:
- a menedzsment-utánpótlás biztosítása a vállalat soraiból,
-
- az alkalmazás, munkába állás stb. tetemes tranzakciós költségeinek csökkentése,
-
- annak megakadályozása, hogy a kollégák és a külső vevők állandóan változó kapcsolattartókkal álljanak kapcsolatban,
-
- ennek reklámhatása van a külső pályázók felé,
-
- versenyelőnyt jelent,
-
- és összességében a vállalat növekedését eredményezi.