A WPP csoport, amelynek legismertebb leányvállalatai az Ogilvy & Mather Worldwide, a Y&R Advertising, J. Walter Thompson és a tavaly az USA-ban az év ügynökségének választott Berlin Cameron jól teljesített tavaly, minek köszönhetően látványosan javult a vezérigazgatójának jöveedelme.
Martin Sorrell 2,13 millió fontot (3,9 millió dollárt) keresett tavaly a Financial Times bszámolója szerint, ami részben a dollár gyengülésének volt betudható. Emellett a társaság javuló eredményeinek köszönhetően megugró bónusz dobott sokat a menedzser jövedelmén. Sorell alapfizetése egyébként mindössze ezer fonttal nőtt, és évi 840 ezer fontot kap. A 2003-as jutalma 1,26 millió font lett, amely közel kétszerese az egy évvel korábbi bónusznak.
A vállalat vezérkarának jövedelme 60 százalékkal nőt, köszönhetően a cég ötéves javadalmazási politikájának. Ennek keretében a cég 19 felsővezetője 112,5 millió font értékű opciót kaphat, amelyből 44 milliót kaphat meg ideális esetben a vezérigazgató. Sir Martin Sorrell a beszámoló szerint a jutalom mellett duplán érdekelt a WPP jó teljesítményében, hiszen összesen 92 millió font értékű részvénnyel rendelkezik.
(Menedzsment Fórum)
Kapcsolódó anyagok
Újabb ügynökségi hálózat a harmadik számú reklámóriástól
A világ legnagyobb reklámbirodalmai
Megtriplázták a WPP főnök jövedelmét
A világ második legnagyobb reklámbirodalmának, a WPP Groupnak a vezetője Martin Sorrel 2003-as jövedelme közel háromszor több lett, mint egy évvel korábban.