Ma már alaptétel, hogy egy új ügyfél megszerzésénél sokkal olcsóbb egy szervezet számára a régi ügyfél megtartása. Ez sokkal intenzívebb értékesítés utáni támogatásra kényszeríti a szervezeteket, amely a CRM-szoftverek intenzív terjedését hozta.
Az első CRM hullámot az informatikai piacon a dotcom lufi kipukkadásának szele sodorta el. Globális szinten a mérsékelt felfutás mára 3,7 milliárd dolláros piacot eredményezett. Napjainkban a CRM piac aranykorát éli, a szoftver piac egyik legdinamikusabban fejlődő szeletéről beszélhetünk. Mint minden üzleti alkalmazás, a CRM is a nagy globális vállalatoknál merül fel legkorábban igényként, de ma már - éppen a korábban vázolt globális verseny miatt - a középvállalatok körében is szép számmal találunk CRM megoldásokat. Ezen a dinamikusan fejlődő piacon az Oracle a több mint 5 millió felhasználójával (ez több mint tízszerese a második szállító felhasználószámának) a részszegmensekben és az átfogó CRM-ben is legjobbnak ítélt termékeivel és mintegy 30 százalékos globális piaci részesedésével egyértelmű piacvezető.

Az Oracle a Siebel felvásárlással a hazai piacon is vezető szerepet szerzett. Bár a magyarországi CRM piac fejlettsége pár évvel az amerikai és nyugat-európai piac mögött van, a legnagyobb ügyfelek kezdeti hazai lépései után az Oracle ma már kisebb vállalatokat és intézményeket is ügyfelei között tudhat. Major Gábor, az Oracle Hungary alkalmazás üzletág vezetője a következő pár évben jelentős piacbővülésre számít, amely révén pár éven belül az Oracle magyarországi CRM licenc árbevétele meghaladhatja az 1 milliárd forintot.
Itthon 10 nagyvállalat használja a Siebelt
Magyarországon már több mint 10 nagyvállalat használja a Siebelt, köztük olyan jelentős szervezetek, mint a General Electric nemzetközi call centerével, vagy a Magyar Telekom a jól ismert 1212 számon elérhető ügyfélszolgálatával. 2006-ban a Magyar Telekom, az OTP Bank és a Winterthur is bővítette CRM rendszerét, a Danubius Hotels, az Országgyűlés Hivatala illetve az OTP Garancia Biztosító pedig az Oracle új ügyfelei közé tartozik ezen a területen.
Az eddigiekben a hazai piacon jellemzően a telekommunikációs és a pénzügyi szektorban működő cégek érdeklődtek CRM megoldások iránt, ezekben az iparágakban minden jelentős szereplő rendelkezik legalább valamilyen részmegoldással. Számukra a jövőben a részmegoldások összekapcsolása, a szinergiában rejlő lehetőségek további kiaknázása a feladat. Az Oracle szerint a közeljövőben a gyógyszeripari és a kereskedelmi cégek fognak intenzíven érdeklődni a CRM iránt, valamint a közszolgáltatások területén lesz érzékelhető igény hasonló megoldásokra. A Siebel 34 iparág számára kínál speciális megoldást, amely e szektorokban jellemző folyamatoknak megfelelő ügyfélkezelési rendszerek kiépítését teszi lehetővé.