3p

Az Orcle várakozásai szerint a CRM-alkalmazások piacán tapasztalt kedvező folyamatok a következő időszakban is folytatódnak, így néhány éven belül a cég magyarországi CRM bevételei elérhetik az egymilliárd forintot. Ezt segítendő az Oracle a Siebel 2005 évi felvásárlását követően most Magyarországon is új stratégiát dolgozott ki, amely révén új lendületet ad a Siebel termékek további hazai terjedésének.

Ma már alaptétel, hogy egy új ügyfél megszerzésénél sokkal olcsóbb egy szervezet számára a régi ügyfél megtartása. Ez sokkal intenzívebb értékesítés utáni támogatásra kényszeríti a szervezeteket, amely a CRM-szoftverek intenzív terjedését hozta.

Az első CRM hullámot az informatikai piacon a dotcom lufi kipukkadásának szele sodorta el. Globális szinten a mérsékelt felfutás mára 3,7 milliárd dolláros piacot eredményezett. Napjainkban a CRM piac aranykorát éli, a szoftver piac egyik legdinamikusabban fejlődő szeletéről beszélhetünk. Mint minden üzleti alkalmazás, a CRM is a nagy globális vállalatoknál merül fel legkorábban igényként, de ma már - éppen a korábban vázolt globális verseny miatt - a középvállalatok körében is szép számmal találunk CRM megoldásokat. Ezen a dinamikusan fejlődő piacon az Oracle a több mint 5 millió felhasználójával (ez több mint tízszerese a második szállító felhasználószámának) a részszegmensekben és az átfogó CRM-ben is legjobbnak ítélt termékeivel és mintegy 30 százalékos globális piaci részesedésével egyértelmű piacvezető.

Az Oracle a Siebel felvásárlással a hazai piacon is vezető szerepet szerzett. Bár a magyarországi CRM piac fejlettsége pár évvel az amerikai és nyugat-európai piac mögött van, a legnagyobb ügyfelek kezdeti hazai lépései után az Oracle ma már kisebb vállalatokat és intézményeket is ügyfelei között tudhat. Major Gábor, az Oracle Hungary alkalmazás üzletág vezetője a következő pár évben jelentős piacbővülésre számít, amely révén pár éven belül az Oracle magyarországi CRM licenc árbevétele meghaladhatja az 1 milliárd forintot.

Itthon 10 nagyvállalat használja a Siebelt

Magyarországon már több mint 10 nagyvállalat használja a Siebelt, köztük olyan jelentős szervezetek, mint a General Electric nemzetközi call centerével, vagy a Magyar Telekom a jól ismert 1212 számon elérhető ügyfélszolgálatával. 2006-ban a Magyar Telekom, az OTP Bank és a Winterthur is bővítette CRM rendszerét, a Danubius Hotels, az Országgyűlés Hivatala illetve az OTP Garancia Biztosító pedig az Oracle új ügyfelei közé tartozik ezen a területen.

Az eddigiekben a hazai piacon jellemzően a telekommunikációs és a pénzügyi szektorban működő cégek érdeklődtek CRM megoldások iránt, ezekben az iparágakban minden jelentős szereplő rendelkezik legalább valamilyen részmegoldással. Számukra a jövőben a részmegoldások összekapcsolása, a szinergiában rejlő lehetőségek további kiaknázása a feladat. Az Oracle szerint a közeljövőben a gyógyszeripari és a kereskedelmi cégek fognak intenzíven érdeklődni a CRM iránt, valamint a közszolgáltatások területén lesz érzékelhető igény hasonló megoldásokra. A Siebel 34 iparág számára kínál speciális megoldást, amely e szektorokban jellemző folyamatoknak megfelelő ügyfélkezelési rendszerek kiépítését teszi lehetővé.

Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!