Az eddigi menedzsment különböző pénzügyi befektetők segítségével 175,5 millió euróért vette meg a cégtől a film- és fotórészleget is magában foglaló Consumer Imaginget, jelentették be csütörtökön reggel a tőzsde nyitása előtt.
A szerződés értelmében az Agfa meghatározatlan időre feljogosította a befektetőket, hogy filmtermékeit az Agfa márkanévvel forgalmazhassa. A tranzakció a tervek szerint 2004. november 1-ig fejeződik be. Az eladás világszerte mintegy 2900 dolgozót érint, azt azonban még nem lehet tudni, hogy az új tulajdonosok terveznek-e leépítéseket, számolnak be külföldi hírügynökségek.
Bár az Agfa-konszern eredete a fotó-üzletágra nyúlik vissza, az elmúlt évkben már többször is szóba került annak eladása. A vállalat a jövőben a nyomdaiparban és az orvosi műszerekhez szükséges grafikus rendszerek üzletágára kíván koncentrálni.
(Menedzsment Fórum)
Kapcsolódó anyag:
Stratégiát váltanak a fotóipari óriások
Megvált fotórészlegétől az Agfa
A belga konszern eladta a céget leginkább ismertté tévő üzletágát, a film- és fotórészleget. A szerződés szerint a vevők az Agfa márkanevet továbbra is használhatják, korlátozatlan ideig.