A zsűri értékelése alapján a 67 érvényes nevezésből 38 jutott a döntőbe. Az idei verseny egyik különlegessége, hogy új, telekommunikációs kategória is létrejött, és a tavalyi szünet után TCR (társadalmi célú reklám) kategóriában is újra érkeztek nevezések.
A legeredményesebb hirdetők idén az alábbiak voltak:
- Brau Union (kreatív ügynökségek: TBWA, Publicis; médiaügynökség: CMS Brand Connection, OMD)
-
- Danone (kreatív ügynökség: Young & Rubicam; médiaügynökség: Mediaedge:cia)
-
- GlaxoSmithKline (kreatív ügynökségek: Ogilvy&Mather, Grey; médiaügynökség: Universal McCann)
-
- McDonald's (kreatív ügynökség: DDB)
-
- Renault (kreatív ügynökség: Publicis; médiaügynökség: Carat)
-
- Sanoma Budapest Kiadó (kreatív ügynökségek: Edison NTWK, Ogilvy&Mather)
-
- Unilever (kreatív ügynökségek: Ogilvy&Mather, Lowe GGK)
-
- Vodafone (kreatív ügynökség: Grey; médiaügynökség: OMD)
Az EFFIE-díj a reklámszakma egyik legkiemelkedőbb elismerése világszerte. Az egyetlen olyan szakmai elismerés, amely együtt kezeli a kreativitást a marketing- és reklámcélok sikeres megvalósításával, azaz az egyetlen, amely a reklámok valódi célját, az elért piaci eredményt díjazza. Elnevezése ennek megfelelően az angol 'efficiency' illetve 'effectiveness' kifejezésekből ered.