Sikerrel lezárult a napokban az a hazai viszonylatban jelentősnek mondható internetes médiapiaci tranzakció, amelynek során az Alma Media finn médiavállalkozás 24 millió euróért megvette a Lapcom Csoport online álláshirdetési és – kereső portáljait (mforszerk.: Workania.) A megvásárolt álláshirdetési portálok számos országban, így Szlovákiában, Csehországban, Magyarországon, Horvátországban, Szerbiában és Bosznia Hercegovinában is meghatározó jelenléttel rendelkeznek.
A megvásárolt portfólió részesedés-arányosan 8.5 millió euró bevétellel és 2.8 millió euró EBITDA-val (kamatok, adózás és értékcsökkenési leírás előtti eredménnyel) rendelkezik. (mforszerk.: finoman fogalmazva is borzasztóan nagy összeg a 24 millió euró értékű adásvétel a 8,5 milliós árbevételért, illetve 2,8 milliós EBIDTA-ért.)
„A válság kezdetén az online álláshirdetési piac is jelentősen visszaesett Kelet-Európában, de 2010-től újra növekedni kezdett, olyannyira, hogy az elmúlt két évben a régió egyes országai közül a piac évi 10 százalékot meghaladó mértékben bővült” – mondta Herczku György a tranzakcióban az Alma Media pénzügy tanácsadójaként közreműködő KBC Securities corporate finance üzletágának vezetője.
Az mfor.hu korábban már beszámolt arról is, hogy a Lapcom Kft. értékesítette a hasznaltauto.hu portálját is.
mfor.hu