Mit várhatnak a hazai weboldalak
A hazai hirdetők esetében korántsincs olyan heves attitűdváltozás, mint a tengerentúlon. A magyarországi szervezetek, illetve a belföldi piacon érdekelt cégek esetében a megkérdezett szakemberek arról számoltak be, hogy nem tapasztaltak változatási igényeket. Ennek ellenére néhány nemzetközi nagyvállalat esetében számítani lehet a kampányok felfüggesztésére, elhalasztására. Az események kapcsán különösen érzékeny szektorokra kell gondolni - hívják fel a figyelmet a szakemberek - mint amilyen például a légiközlekedés is.
Hasonló tapasztalatokról számol be a Menedzsmentfórumnak Grégász Zsolt a red-stars médiatervezője. A hazai piac kevésbé fejlett, mint a nyugati, talán ennek is betudható, hogy az angolszász piacokon érzékenyebbek erre. Az mindenesetre pozitívumként értékelhető - folytatja Grégász Zsolt, hogy a hirdetők a médiakörnyezetre egyre inkább odafigyelnek. Példaként említi a szakember, hogy a választások alatt több ügyfélnél is kerülni kellett minden olyan megjelenést, ami adott céget bármelyik(!) párttal "kapcsolatba" hozhatná, vagyis a kreatív nem jelenhetett meg politikai hirdetéssel egy oldalon. Természetesen vannak egyéb megkötések is, ilyenek, hogy a hirdetők nem kívánnak gyenge minőségű, vagy erotikus tartalmú oldalakon megjelenni. Egyre inkább jellemző tehát, hogy a hirdetők tudatosan használják a médiakörnyezetet is a kampányok során.
Melyik média lesz a háború győztese?
Hogy az iraki háború hatással lesz a hirdetési piacra minden érintett szakember egyetért. Nincs azonban ilyen összhang abban, hogy a fokozott érdeklődés és érzékenység melyik médiára hogyan hathat.