2p

A negyedik negyedévben tovább erősödött az Egyesült Államokban az online reklámköltés.

A New York Times Digital, amely a NYTimes.com és a Boston.com oldalt megjelenteti, a héten közölte, hogy 27 százalékkal emelkedett 2003 utolsó negyedévében az online reklámbevétele, 25 millió dollárra. Az online üzletág profitja egy év alatt megduplázódott 7,2 millió dollárra.

A NYTD ügyfelei számának folyamatos emelkedéséről számolt be, ezen belül is elsősorban a filmforgalmazó cégek hozták a legnagyobb bevételt.
Nagy tételeket eredményeznek a bevételben az olyan hirdető óriáscégek, mint a Cadillac vagy a Tiffany, melyek féloldalas hirdetési felületekbe fektetnek be. Csak ezek a féloldalas reklámok 2003 áprilisától év végéig 1,2 millió dollárt hoztak a New York Times internetes variációjának.

Hasonlóan nagymértékben emelkedett a Washington Post Co. Online szekciójának reklámbevétele, 34 százalékos emelkedéssel 14,2 millió dollárra.
Az online marketing üzletág erősödése 2004-ben is folytatódik. Az U.S. Bancorp Piper Jaffray befektetési bank számításai szerint az USÁ-ban 21 százalékkal fog növekedni a szegmens bevétele, és éves szinten eléri a 8,1 milliárdot.

A Los Angeles Times és a Chicago Tribune online verziójának marketing bevételei korábban 37 százalékkal többet eredményezett 2003 negyedik negyedévében, 26 millió dollárt. A MarketWatch.com 40 százalékkal magasabb reklámköltést regisztrált, elsősorban fizetős keresőrendszere segítségével.

A piacvezető DoubleCheck és az aQuantive informatikai szolgáltató cégek szintén bevételük jelentős növekedéséről számoltak be az internetes marketing-támogatás területén.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!