A szerveződés hét tagja egy hároméves munkaerőpiaci program keretében 27 fiatal mérnököt alkalmazna, segítik a letelepedésüket, szakmai beilleszkedésüket pedig a Tolna Megyei Mérnöki Kamara megalakuló gépipari szekciója támogatja majd - ismertette a terveket Nagy Ferenc foglalkoztatási tanácsadó. A program részeként a mintegy háromezer főt foglalkoztató, éves szinten körülbelül tízmilliárd forintos árbevételt elérő klaszter tagjainál további száz, középfokú végzettségű fiatalt képzenének ki középvezetőnek, fém- és műanyagipari szakmunkásnak.
A tanácsadó elmondta: a Dél-Dunántúli regionális Munkaügyi Tanács által elfogadott program legkorábban 2010. szeptemberben indulhat el, forrásairól azonban egyelőre nincs döntés. "Úgy tűnik, hogy a válság után az autóipari cégeknek vannak megrendeléseik, viszont nincsenek szakemberek. Ahhoz, hogy megrendelésekhez jussanak, mérnököket kell hozni Szekszárdra" - indokolta a programot a szakember. A kezdeményezésre szerinte azért is szükség van, mert a Mercedes kecskeméti gyára elszívta a műszaki szakembereket a térségből.
A tapasztalatok szerint a pályakezdő mérnököknek nincs tárgyalóképes idegennyelv-tudásuk, nem tudnak műszaki projekteket irányítani - tette hozzá Nagy Ferenc. A résztvevők ezért az első évben 70 százalékban az üzemekben kapnak konkrét projektfeladatot, közben 30 százalékban tanulják a projektmenedzsmentet, a metronómiát, a második évtől kezdve pedig termékfejlesztésen is dolgoznának - mondta a foglalkoztatási tanácsadó.
A klaszter több cégénél 2009-ben mintegy harminc százalékkal csökkent az árbevétel, és részmunkaidős foglalkoztatást vezettek be. A munkaerőpiaci programhoz készült helyzetelemzés szerint azóta a foglalkoztatottak számát a legtöbb üzemben növelték, és 2010-re jobbnak tűnik a kapacitások lekötése az előző évinél.
MTI/Menedzsment Fórum