Ázsia: vásárlás helyett on-line játékok
Ázsiában az online vásárlást messze kiszorították a hálózati játékok, áll az IDC jelentésében. Kínában és Malajziában kétszer annyian használják az internetet többfelhasználós online játékokra, mint vásárlásra és szolidabb arányok mellett, de ugyanez a helyzet Koreában, Szingapúrban, Hong Kongban és Indiában. A legtöbb ázsiai országban egyetlen év leforgása alatt változott meg az arány. Az on-line játékok nagy népszerűségének oka az, hogy elterjedőben vannak a családi használatra szánt játékszoftverek, melyek több korcsoport és mindkét nem figyelmére is számot tarthatnak: Malajziában 48%, Szingapúrban 47%, Koreában pedig 36,5% a női on-line játékosok aránya.
A térség fejlettebb országaira jellemző a szélessáv erőteljes térnyerése, az internet-penetráció szempontjából a legelmaradottabb ország India marad. A TNS Interactive dolgozat alapján az internet felhasználók aránya Taiwanban, Hong Kongban, Koreában és Szingapúrban magasabb, mint a három legfejlettebb nyugat-európai országban. Az on-line vásárlások aránya Koreában a világon a második legmagasabb, az Egyesült Államok után, megelőzve Németországot.
A tanulmány arra is kitér, hogy annak ellenére, hogy a legnépszerűbb on-line eladási cikkek a nemzetközi piacon továbbra is a könyvek és a CD-k maradtak, a fogyasztók kedve látszólag megjött a nagyobb kiadásokhoz is. Emellett az on-line fizetési módok iránti bizalom is nőtt, azaz egyre kevesebben idegenkednek bankkártyájuk adatainak interneten való kiszolgáltatásától noha az on-line vásárlástól tartózkodók nagy része továbbra is biztonsági okokra hivatkozik. Annyi biztosan elmondható, hogy az elektronikus kereskedelem tavalyi fellendülése mögött nem az internet hozzáférések gyarapodása, hanem a már meglévő internet használó-tábor fogyasztói kedvének növekedése áll.
Az E-Commerce Times múlt év első felében közölt adatai azt mutatják, hogy jelenleg az elektronikus kereskedelem a leglassabban Japánban, Latin-Amerikában és Kelet-Európában nő. Egyes világrészeken pedig, mint Dél-Ázsia, Afrika és Közép-Amerika, az on-line tranzakciók egyelőre továbbra is kuriózumnak fognak számítani.
Merre tart az elektronikus kereskedelem?
Tavaly nagy számban születtek előrejelzések arról, hogy az on-line kereskedelem forgalma az ünnepek alatt magasabb lesz Európában, mint az Egyesült Államokban. A világ Észak-Amerikán kívüli részét illetően eddig átfogó felmérés nem készült az időszak eredményeiről, a részeredményekből azonban néhány különbség kirajzolódik a világrészek szokásai között.