3p

Hol éri a magyar gazdaságot a globális recesszió?
Lehet idén is költségvetési osztogatás? Bóvliba vágják Magyarországot?

Online Klasszis Klub élőben László Csabával!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a korábbi pénzügyminisztert!

2025. május 7. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Tavaly nagy számban születtek előrejelzések arról, hogy az on-line kereskedelem forgalma az ünnepek alatt magasabb lesz Európában, mint az Egyesült Államokban. A világ Észak-Amerikán kívüli részét illetően eddig átfogó felmérés nem készült az időszak eredményeiről, a részeredményekből azonban néhány különbség kirajzolódik a világrészek szokásai között.

Ázsia: vásárlás helyett on-line játékok

Ázsiában az online vásárlást messze kiszorították a hálózati játékok, áll az IDC jelentésében. Kínában és Malajziában kétszer annyian használják az internetet többfelhasználós online játékokra, mint vásárlásra és szolidabb arányok mellett, de ugyanez a helyzet Koreában, Szingapúrban, Hong Kongban és Indiában. A legtöbb ázsiai országban egyetlen év leforgása alatt változott meg az arány. Az on-line játékok nagy népszerűségének oka az, hogy elterjedőben vannak a családi használatra szánt játékszoftverek, melyek több korcsoport és mindkét nem figyelmére is számot tarthatnak: Malajziában 48%, Szingapúrban 47%, Koreában pedig 36,5% a női on-line játékosok aránya.

A térség fejlettebb országaira jellemző a szélessáv erőteljes térnyerése, az internet-penetráció szempontjából a legelmaradottabb ország India marad. A TNS Interactive dolgozat alapján az internet felhasználók aránya Taiwanban, Hong Kongban, Koreában és Szingapúrban magasabb, mint a három legfejlettebb nyugat-európai országban. Az on-line vásárlások aránya Koreában a világon a második legmagasabb, az Egyesült Államok után, megelőzve Németországot.

A tanulmány arra is kitér, hogy annak ellenére, hogy a legnépszerűbb on-line eladási cikkek a nemzetközi piacon továbbra is a könyvek és a CD-k maradtak, a fogyasztók kedve látszólag megjött a nagyobb kiadásokhoz is. Emellett az on-line fizetési módok iránti bizalom is nőtt, azaz egyre kevesebben idegenkednek bankkártyájuk adatainak interneten való kiszolgáltatásától – noha az on-line vásárlástól tartózkodók nagy része továbbra is biztonsági okokra hivatkozik. Annyi biztosan elmondható, hogy az elektronikus kereskedelem tavalyi fellendülése mögött nem az internet hozzáférések gyarapodása, hanem a már meglévő internet használó-tábor fogyasztói kedvének növekedése áll.

Az E-Commerce Times múlt év első felében közölt adatai azt mutatják, hogy jelenleg az elektronikus kereskedelem a leglassabban Japánban, Latin-Amerikában és Kelet-Európában nő. Egyes világrészeken pedig, mint Dél-Ázsia, Afrika és Közép-Amerika, az on-line tranzakciók egyelőre továbbra is kuriózumnak fognak számítani.


LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!