A Zenith, amely világ egyik legnagyobb médiatervező és -vásárló ügynökségi csoportjához a Publicishoz tartozik 5 százalékos növekedést valószínűsített a jövő évre az USA-ban. Az ázsiai piac esetében 5,1 százalékkal több pénzt költhetnek a prognózis szerinthirdetésekre. Ennél visszafogottabnak látják az európai reklámtorta bővülését, 3,7 százalékkal nőhetnek a reklámbüdzsék a Zenith szernt.
A gyengébb európai piac így a 98 és 2000 között 25 százalékos globális részesedése 24 százalékra csökken. A piac motorja az Egyesült Állomok, ahol a világpiacon marketingkommunikációra elköltött 100 dollárból 46 landol. A bővülésben a szakemberek szerint szerepet játszik, hogy jövőre az USA-ban választási év lesz, emellett az olimpia is segíti a büdzsék növekedését. Mindkét esemény 1-1 milliárd dollárral növeli a teljes piacot - vélik a Zenith szakemberei. A legnépszerűbb média továbbra is a televízió lesz, áll az előrejelzésben.
A hazai hirdetési piacot korábban publikált elemzések 130 milliárdosra becsülték a 2003-as évben. A magyar piac évek óta kétszámjegyű százalékos növekedéssel büszkélkedhet, amely a szakemberek szerint jövőre is folytatódhat.
Kapcsolódó anyag
Tophirdetők: a tévék nyelik el a milliárdokat
Kétmilliárdos online reklámpiacot várnak
Mérsékelt növekedés elé néz az európai reklámpiac
Közzétette hagyományos reklámpiaci előrejelzését a Zenith Optimedia, amely szerint 2004-ben globális szinten 4,7 százalékos erősödés várható. Az egyes régiókat tekintve az Európában várható bővülés elmarad az amerikai és az ázsiai piac növekedésétől.