2p

Hol éri a magyar gazdaságot a globális recesszió?
Lehet idén is költségvetési osztogatás? Bóvliba vágják Magyarországot?

Online Klasszis Klub élőben László Csabával!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a korábbi pénzügyminisztert!

2025. május 7. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Közzétette hagyományos reklámpiaci előrejelzését a Zenith Optimedia, amely szerint 2004-ben globális szinten 4,7 százalékos erősödés várható. Az egyes régiókat tekintve az Európában várható bővülés elmarad az amerikai és az ázsiai piac növekedésétől.

A Zenith, amely világ egyik legnagyobb médiatervező és -vásárló ügynökségi csoportjához a Publicishoz tartozik 5 százalékos növekedést valószínűsített a jövő évre az USA-ban. Az ázsiai piac esetében 5,1 százalékkal több pénzt költhetnek a prognózis szerinthirdetésekre. Ennél visszafogottabnak látják az európai reklámtorta bővülését, 3,7 százalékkal nőhetnek a reklámbüdzsék a Zenith szernt.

A gyengébb európai piac így a 98 és 2000 között 25 százalékos globális részesedése 24 százalékra csökken. A piac motorja az Egyesült Állomok, ahol a világpiacon marketingkommunikációra elköltött 100 dollárból 46 landol. A bővülésben a szakemberek szerint szerepet játszik, hogy jövőre az USA-ban választási év lesz, emellett az olimpia is segíti a büdzsék növekedését. Mindkét esemény 1-1 milliárd dollárral növeli a teljes piacot - vélik a Zenith szakemberei. A legnépszerűbb média továbbra is a televízió lesz, áll az előrejelzésben.

A hazai hirdetési piacot korábban publikált elemzések 130 milliárdosra becsülték a 2003-as évben. A magyar piac évek óta kétszámjegyű százalékos növekedéssel büszkélkedhet, amely a szakemberek szerint jövőre is folytatódhat.

Kapcsolódó anyag
Tophirdetők: a tévék nyelik el a milliárdokat
Kétmilliárdos online reklámpiacot várnak


LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!