3p

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Aláírták a fővárosi önkormányzat, a BKV Zrt., az Alstom SA. és a Ganz Transelektro Zrt. vezetői szerdán a Főpolgármesteri Hivatalban azt az összességében 263,6 millió eurós szerződést, amely alapján 2008 nyarától összesen 44 új metrószerelvény érkezik a 2-es, és a 4-es metróvonalra.

Demszky Gábor, akinek a jelenlétében a cégvezetők aláírták a szerződést, elmondta, hogy az új metrókocsikkal valamint a júliustól közlekedő új nagykörúti villamosokkal és az új buszokkal, trolikkal korszakváltás zajlik a budapesti tömegközlekedésben. Hozzátette, hogy néhány éven belül már nemcsak a tömegközelekedési járatok számában és sűrűségében, hanem színvonalában is felveszi a versenyt Budapest a világ bármely nagyvárosával.

A metrókocsi-tenderre öt konzorcium jelentkezett, s a formailag megfelelt kettőből választották ki a nyertest. A vesztes orosz MetrowagonMash jogorvoslatért a Közbeszerzési Döntőbizottsághoz fordult, a testület azonban nem találta annyira megalapozottnak a panaszt, hogy emiatt felfüggesztette volna a közbeszerzési eljárást. Így a BKV törvényi kötelezettségének megfelelően aláírhatta a szerződést. Ezzel biztosítható, hogy két év múlva már megérkeznek az első járművek. Ezek külső formájáról, megjelenésükről, csakúgy, mint a nagykörúti villamosok esetében, megkérdezik majd a budapestieket - jegyezte meg a főpolgármester.

44 jármű érkezik

A szerződés szerint a konzorcium 247 millió euróért leszállít 22 járművet a 2-es metróhoz, 15-öt pedig a 4-eshez. Az összességében 263,6 millió eurós szerződésben további 7 járművet szállítanak a 4-es metróhoz és maximum 5 évig vállalják a járművek karbantartását.

Négyből egy metrókocsi Alstom-gyártmány

Michael Anderson, az Alstom igazgatója - utalva arra, hogy ez az első jelentős közlekedési projektjük Magyarországon - elmondta, hogy a világon minden negyedik metrókocsit cégük gyártja, s ezekkel évente hatmilliárd ember utazik. Hozzátette, hogy a kötöttpályás vasúti közlekedésben az Alstom az első a világon, őket a Bombardier és a Siemens követi. Közölte azt is, hogy az új metrókocsikat Franciaországban gyártják majd. Ezeknél számítanak a magyar partner részegységeire is.

Négy részletben fizet a BKV

Aba Botond BKV-vezérigazgató tájékoztatása szerint négy részletben törlesztik a vételárat. Ebből 25-25 százalékot előlegként, illetve a prototípus szállításakor, 40 százalékot az összes jármű beérkezésekor, a többit biztosítékként az ügylet lezárásakor fizetik.

MTI/Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!