A metrókocsi-tenderre öt konzorcium jelentkezett, s a formailag megfelelt kettőből választották ki a nyertest. A vesztes orosz MetrowagonMash jogorvoslatért a Közbeszerzési Döntőbizottsághoz fordult, a testület azonban nem találta annyira megalapozottnak a panaszt, hogy emiatt felfüggesztette volna a közbeszerzési eljárást. Így a BKV törvényi kötelezettségének megfelelően aláírhatta a szerződést. Ezzel biztosítható, hogy két év múlva már megérkeznek az első járművek. Ezek külső formájáról, megjelenésükről, csakúgy, mint a nagykörúti villamosok esetében, megkérdezik majd a budapestieket - jegyezte meg a főpolgármester.
44 jármű érkezik
A szerződés szerint a konzorcium 247 millió euróért leszállít 22 járművet a 2-es metróhoz, 15-öt pedig a 4-eshez. Az összességében 263,6 millió eurós szerződésben további 7 járművet szállítanak a 4-es metróhoz és maximum 5 évig vállalják a járművek karbantartását.
Négyből egy metrókocsi Alstom-gyártmány
Michael Anderson, az Alstom igazgatója - utalva arra, hogy ez az első jelentős közlekedési projektjük Magyarországon - elmondta, hogy a világon minden negyedik metrókocsit cégük gyártja, s ezekkel évente hatmilliárd ember utazik. Hozzátette, hogy a kötöttpályás vasúti közlekedésben az Alstom az első a világon, őket a Bombardier és a Siemens követi. Közölte azt is, hogy az új metrókocsikat Franciaországban gyártják majd. Ezeknél számítanak a magyar partner részegységeire is.
Négy részletben fizet a BKV
Aba Botond BKV-vezérigazgató tájékoztatása szerint négy részletben törlesztik a vételárat. Ebből 25-25 százalékot előlegként, illetve a prototípus szállításakor, 40 százalékot az összes jármű beérkezésekor, a többit biztosítékként az ügylet lezárásakor fizetik.