3p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Aláírták a fővárosi önkormányzat, a BKV Zrt., az Alstom SA. és a Ganz Transelektro Zrt. vezetői szerdán a Főpolgármesteri Hivatalban azt az összességében 263,6 millió eurós szerződést, amely alapján 2008 nyarától összesen 44 új metrószerelvény érkezik a 2-es, és a 4-es metróvonalra.

Demszky Gábor, akinek a jelenlétében a cégvezetők aláírták a szerződést, elmondta, hogy az új metrókocsikkal valamint a júliustól közlekedő új nagykörúti villamosokkal és az új buszokkal, trolikkal korszakváltás zajlik a budapesti tömegközlekedésben. Hozzátette, hogy néhány éven belül már nemcsak a tömegközelekedési járatok számában és sűrűségében, hanem színvonalában is felveszi a versenyt Budapest a világ bármely nagyvárosával.

A metrókocsi-tenderre öt konzorcium jelentkezett, s a formailag megfelelt kettőből választották ki a nyertest. A vesztes orosz MetrowagonMash jogorvoslatért a Közbeszerzési Döntőbizottsághoz fordult, a testület azonban nem találta annyira megalapozottnak a panaszt, hogy emiatt felfüggesztette volna a közbeszerzési eljárást. Így a BKV törvényi kötelezettségének megfelelően aláírhatta a szerződést. Ezzel biztosítható, hogy két év múlva már megérkeznek az első járművek. Ezek külső formájáról, megjelenésükről, csakúgy, mint a nagykörúti villamosok esetében, megkérdezik majd a budapestieket - jegyezte meg a főpolgármester.

44 jármű érkezik

A szerződés szerint a konzorcium 247 millió euróért leszállít 22 járművet a 2-es metróhoz, 15-öt pedig a 4-eshez. Az összességében 263,6 millió eurós szerződésben további 7 járművet szállítanak a 4-es metróhoz és maximum 5 évig vállalják a járművek karbantartását.

Négyből egy metrókocsi Alstom-gyártmány

Michael Anderson, az Alstom igazgatója - utalva arra, hogy ez az első jelentős közlekedési projektjük Magyarországon - elmondta, hogy a világon minden negyedik metrókocsit cégük gyártja, s ezekkel évente hatmilliárd ember utazik. Hozzátette, hogy a kötöttpályás vasúti közlekedésben az Alstom az első a világon, őket a Bombardier és a Siemens követi. Közölte azt is, hogy az új metrókocsikat Franciaországban gyártják majd. Ezeknél számítanak a magyar partner részegységeire is.

Négy részletben fizet a BKV

Aba Botond BKV-vezérigazgató tájékoztatása szerint négy részletben törlesztik a vételárat. Ebből 25-25 százalékot előlegként, illetve a prototípus szállításakor, 40 százalékot az összes jármű beérkezésekor, a többit biztosítékként az ügylet lezárásakor fizetik.

MTI/Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!