2p

A Microsoft portálján, az MSN-en a jövőben nem lesznek pop-up, illetve pop-under hirdetések.

Első lépésként az MSN oldalairól az Egyesült Királyságban, illetve Belgiumban és Észak-Európában tűnik el a sokak szerint rendkívül idegesítő hirdetési formátum. Mostantól nem lesznek az oldalakon pop-up, illetve a szövegek fölé beúszó rich medias megoldások. A nyártól pedig a némileg diszkrétebb pop-underektől válnak meg.

A döntés ugyanakkor nem egyedi, hiszen a 2003-as évben a Yahoo! és Google is megkezdte az agresszív hirdetési módszerek száműzését. Emellett a legújabb Internet Explorerek már tartalmaznak olyan funkciót, amivel ki lehet kapcsolni a felugró bannereket.

A tiltás egy másik vetülete szerint, az olvasók jelentős hányada táplál ellenérzéseket a pop-up hirdetésekkel szemben. Az online marketing szakma legfontosabb szervezete az IAB (Interactive Advertising Bureau) ezért a hasonló reklámformátumokhoz kapcsolódóan ajánlásokat fogalmazott meg az iparág számára, amelyek többek között kimondják, hogy egy felhasználó lehetőleg ne találkozzon háromnál több pop-up reklámmal egy félórás perióduson belül.

Az MSN marketingért és értékesítésért felelős igazgatója azt mondta, hogy ezt tiszteletben kell tartaniuk hirdetőknek is, és olyan formátumot kell váltaniuk amelyet a netező társadalom is elfogad. Mint a BBC beszámolójából kiderül többek között a pop-upok lecserélését hivatott az MSN azon kezdeményezése, amely a szélessávú kapcsolattal rendelkező felhasználóknak televíziós reklámfilmeket vetítene.

(Menedzsment Fórum)

Kapcsolódó anyagok
Televíziós reklámok a neten
Az új Internet Explorer megöli a pop-up üzletet
Utálják, de hatékony

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!