Minden akadálytól függetlenül megállapítható viszont, hogy azzal párhuzamosan, hogy az internet az innováció mezsgyéjébol kiindulva a modern élet szerves alkotóelemévé válik, a fogyasztók is egyre otthonosabban használják az online tranzakciók lebonyolításának lehetoségeit. Hasonlóképpen a webes kiskereskedok is igyekeznek - tudatosan vagy ösztönösen - évrol évre egyre megfoghatóbb, használhatóbb felületeket kialakítani a felhasználók számára.
Ahogy pedig az online vásárlás egyre nagyobb rutinná válik, az e-kereskedelem is egyre nagyobb szeletet fog kihasítani a kiskereskedelmi eladások egészébol. Ennek hatása talán már nagyobb annál, mint amennyi ebbol érzodik, hiszen a "fosodor" még csak most ért el bennünket - emeli ki Parker.
Mikor növekedhet az elektronikus kereskedelem részaránya
Az AMR Research legújabb kutatásai szerint az idosebbek és a szebbik nem képviseloi az utóbbi idoben több alkalommal látogatták vásárlás céljából az online boltokat, mint ahányszor valamely hagyományos bevásárlóközpontban megfordultak. Az e-kereskedelem korábban csak egy szuk réteget vonzó terepét mára elérte a foáram sodrása. Az amerikai Népszámlálási Hivatal tavaly oszi adatai azonban azt mutatják, hogy az online értékesítés az évrol évre tapasztalható számottevo növekedés dacára is csak mintegy 1,3%-át teszi ki a kiskereskedelmi eladásoknak.