Bár a magyar Metro eredménye tíz százalékkal javult az elmúlt évben, a bruttó árbevételben 12 milliárd forintos csökkenést volt kénytelen elkönyvelni a cég, adta hírül a Világgazdaság.
A Metróban elsősorban az élelmiszer-forgalom esett vissza, mértéke tavaly megegyezett az árbevétel csökkenésével. A vásárlások száma a tavaly előtti 10,8 millióval szemben 2003-ban 11,1 millióra nőtt, de az egy számlára eső bruttó érték 24 335 forintról 22 930-ra csökkent.
A cégvezetés az általános visszaesést a viszonteladói kiskereskedelmi hálózat zsugorodásával magyarázza. A terjeszkedő hipermarketek miatt ugyanis jelentősen átalakult a kereskedelem, egyre kevesebb a viszonteladó kiskereskedő.
Másrészt az alacsony vásárlóerő miatt a vendéglátás sem fejlődött kellőképpen, míg Nyugat-Európában a gazdaság stagnálása ellenére is jelentős volt a szektor forgalma, mondta Jaross Tamás, a nagykereskedelmi hálózat vezérigazgatója.
Ebből következően az idén sem vár bevétel-növekedést a magyar Metró-lánc.
Tavaly - története során először - ugyan nem nyitott új áruházat hazánkban a Metro, viszont még az idén megnyílhat Budakalászon a cég tizenharmadik áruháza, írja a Világgazdaság.
Milliárdokkal csökkent a Metro forgalma
Bár a magyar Metro eredménye tíz százalékkal javult az elmúlt évben, a bruttó árbevételben 12 milliárd forintos csökkenést volt kénytelen elkönyvelni a cég, adta hírül a Világgazdaság.