A második legnagyobb német légitársaság, az Air Berlin a jövőben nem kíván egyetlen repülőgépgyártótól, a Boiengtől függeni, ezért flottafejlesztése során valószínűleg az Airbus gépeit fogja előnyben részesíteni.
Az Air Berlin jelenleg kizárólag Boeing gépekkel rendelkezik, a 45 masinának a felét lízingeli.
"A jövőben változtatni kívánunk a helyzeten, és a kétflottás stratégia felé hajlunk" - mondta el a Manager Magazinnak adott [ajanlo=64][igazitas=left/] interjújában Joachim Hunoldt, a cég üzleti vezetője. - "Ha ugyanis egyetlen gyártótól függenénk, nem tudnánk elég rugalmasan reagálni a piac változásaira" - tette hozzá.
Az Airbust előnybe részesítő tervek szerint a flottát 70 gépre bővítenék, a beruházásra összesen 3 milliárd eurót szánnának. A tárgyalások jelenleg még mindkét gyártóval folynak, végleges döntés négy héten belül várható. Az új gépeket 2006 és 2011 között állítják majd szolgálatba.
A fapados cég tavaly 9,6 millió utast szállított, s ezzel a mutatóval a Lufthansa mögött Németország második legnagyobb légitársaságának számít.
(Menedzsment Fórum)
Milliárdokkal hizlalná az Airbust a vezető német fapados
A második legnagyobb német légitársaság, az Air Berlin a jövőben nem kíván egyetlen repülőgépgyártótól, a Boiengtől függeni, ezért flottafejlesztése során az Airbus gépeit kívánja előnyben részesíteni.