Elsősorban több külföldi vendéggel kalkulálnak, ugyanis a belföldi turizmus tavalyihoz hasonló robbanásszerű emelkedése Róna Iván szerint a magas energia- és élelmiszerárak miatt ebben az évben nem várható. Mindazonáltal a belföldi keresletet generáló – a vállalatok által vásárolt – üdülési csekkek értéke az idén becslések szerint 25 százalékkal, 40 milliárd euróra emelkedik.
Magyarországon is érvényesülnek a nemzetközi tendenciák, csökken az egy-egy utazással itt eltöltött napok száma. A vezérigazgató úgy véli, az egyik legfontosabb cél, hogy mérsékeljék a szezonalitást a Balatonon. Ennek érdekében egyre több szálloda veszi fel kínálatába a wellness- és konferenciaszolgáltatásokat. Németország, Ausztria és Hollandia mellett új ígéretes küldő piacok is megjelentek, elsősorban a skandináv államok, valamint Francia-, Cseh- és Lengyelország.
A megváltozott kereslethez való alkalmazkodás jegyében a Balaton régió kínálatában új szegmensként jelenik meg ez évtől a golf és a hozzá kapcsolódó szolgáltatások. A golfturizmus olyan fizetőképes, tehetős réteget vonz az országba, amely nem csak egy-egy hétvégére érkezik. A szolgáltatástól a vendégéjszakák számának emelkedését várják.
A két készülő golfpálya mellett jelentős fejlesztésekkel várják a szezont a régió szálláshelyei is: a balatoni kempingeket és szállodákat üzemeltető SCD Group fejlesztései az idén elérik a 13,5 milliárd forintot.
Róna Iván kiemelte: százmillió forintot meghaladó marketingkampányokkal készülnek az idén a Balaton belföldi és külföldi népszerűsítésére. Továbbá a régió legfontosabb turisztikai szolgáltatói és önkormányzatai a Magyar Turizmus Zrt.-vel közösen 56 millió forintos költségvetéssel Légi Marketing Alapot hoz létre új légi járatok indítására, írja a Világgazdaság.