Macher Szabolcs, az OMD ügyvezető igazgatója szerint mintegy 1-2 milliárd forintos pluszköltés várható az EU-csatlakozást követően a reklámpiacon. Óriás kampányt tervez a gyümölcsitalairól ismert osztrák Pago és a tejtermékeket gyártó német Müller Milch, de olyan hazai márkák is, mint a Globus és a Zwack.
A vállalati hirdetések mellett jelentős összegek kerülhetnek a Nemzeti Fejlesztési Hivatal révén a reklámpiacra május elseje után. Ezek mellett pedig számos pályázatokkal, nyelvtanulással kapcsolatos oktatási program kampánya is elindul. Termékeik védelme érdekében a hazai cégek is erőteljes piaci expanzióba kezdenek, mivel a vámok megszűnésével a cégek külföldi termékek tömeges megjelenésére számítanak. Az Unicum gyártója, a Zwack, a konzerveiről ismert Globus Rt. és a tojásos tészták specialistája, a Gyermely Rt. is átfogó marketingkampánnyal készül. Ez utóbbi vállalat az idén több mint 10 százalékkal magasabb marketingbüdzsével vágott neki az évnek, írja a Világgazdaság.
Milliárdos nagyságrenddel bővül a hazai reklámpiac
Számos külföldi vállalat és piacvezető hazai társaság tervezi nagyobb, több száz millió forintos reklámkampány indítását Magyarország európai uniós csatlakozását követően, írja a Világgazdaság.