Az idén több mint 3700 céget keresett meg PROMO DIREKT és próbálta megtudni, rendel-e a vállalat reklámajándékot az ünnepek közeledtével. A megkérdezettek közül különválasztották azt a mintegy 2400 "érdemi" válaszadót, amelyek tavaly vagy tavalyelőtt rendeltek karácsonykor vagy más alkalommal, illetve amelyek az idén érdeklődőek, s szívesen fogadnak ajánlatot reklámajándékos cég részéről.
A megkérdezettek nagyobb hányada még nem tudja, mivel lepje meg ügyfeleit az idei évben, mindössze 26 százalék válaszolt úgy, hogy van már elképzelése. A tavalyi év slágerei az iroda- és írószerek voltak (27 százalék), s ide sorolhatók a naptárak és CD-k is. A korábbi évekhez képest nőtt az italok, borok aránya (26 százalék), viszont jóval kisebb a divatcikkeké vagy a sporteszközöké.
A korábbi évek trendjeit követve most is a praktikusság-ár-minőség hármasa a döntő abban, mit is kapjanak az ajándékozottak. Annak ellenére, hogy az ár döntő, az olcsóbb csecsebecsétől a több tízezer forintos luxuscikkekig terjedhet, ki, mit vesz partnereinek. A rendelési összeget tekintve szinte ugyanaz az arány, mint tavaly vagy tavalyelőtt: a válaszoló cégek közül tavaly 100 ezer forint alatt 22, 100-500 ezer között pedig 48 százalékuk költött. Másfél tucat cég 3 és 10 millió között költött, 4 vállalat pedig még ennél is többet fordított karácsonyi ajándékokra.
Dr. Szentirmay László, a PROMO DIREKT ügyvezető igazgatója elmondta, hogy 1800 cég szívesen fogadna konkrét ajánlatot az országos felmérés szerint. Közülük 92 százalék emailben várja az ajánlatokat. Az elutasítók közül a legtöbben azt mondták, hogy már "állandó kapcsolatuk van", "van már elég katalógusuk", vagy éppen "saját termékeiket ajándékozzák", de akad olyan vállalat is, amely a külföldi anyacégtől kénytelen beszerezni a reklámajándékot.
A kutatók idén is jobban koncentráltak a fővárosi és az agglomerációs térség cégeire: hiszen az "érdemi"-ek 49 százaléka budapesti, további 10 százaléka pedig a közeli településeken található.