Növekvő vásárlói szám, és egyre több eladott árucikk jellemzi a karácsonyi online forgalmat. Az idei évben a virtuális üzletekben 12,2-16,8 milliárd dollárt költenek az emberek, ami ugrásszerű fejlődést jelent. A forgalomnak ugyan még kevesebb, mint 10 százalékát teszi ki az e-kereskedelem, ám a néhány évvel ezelőtti 1 százalék közüli szinthez képest erőteljes bővülésről lehet beszélni.
A Forrester Research szerint idén 39 millió amerikai háztartás tervez online vásárlást, 5 millióval több, mint tavaly. Az Amazon.com alelnöke, Diego Piacentini szerint a legnagyobb növekedést a sportszerek, az ínyenc ételek és az ékszerek forgalma mutatja. A Goldman Sachs, a Harris Interactive és a Nielsen NetRatings által közösen elvégzett vizsgálat szerint idén korábban kezdődött a vásárlási szezon: novemberben már 8,5 milliárd dolláros online forgalmat regisztráltak, nem számítva az utazások megrendelését, ami 55 százalékos ugrást jelenet 2002-höz képest.
A népszerűségi listát most is a videokazetták és a DVD-k vezetik, őket a könyvek, a CD-k, a játékok és a videojátékok követik. Az első két kategóriára 758 millió dollárt költöttek az amerikaiak, 133 százalékkal többet, mint tavaly. Az is kiderült, hogy az idén a vásárlók 31 százaléka vásárolt ajándékot az interneten, míg a tavalyi arány csupán 18 százalék volt.
Kapcsolódó anyag
Fejlődnek a hazai e-boltok
Mind jelentősebb szerepe van az online kereskedelemnek
Rohamosan fejlődik az amerikai internetes vásárlás, amely egyre nagyobb szeletet hasít ki az ünnepi bevásárlási szezon forgalmából.