2p

Az illúziók vége – a racionalitás kezdete –
úgy tűnik el az ESG, hogy velünk marad?

Klasszis Fenntarthatóság 2025 konferencia

2025. november 4., Budapest

Jelentkezzen most!

Rohamosan fejlődik az amerikai internetes vásárlás, amely egyre nagyobb szeletet hasít ki az ünnepi bevásárlási szezon forgalmából.

Növekvő vásárlói szám, és egyre több eladott árucikk jellemzi a karácsonyi online forgalmat. Az idei évben a virtuális üzletekben 12,2-16,8 milliárd dollárt költenek az emberek, ami ugrásszerű fejlődést jelent. A forgalomnak ugyan még kevesebb, mint 10 százalékát teszi ki az e-kereskedelem, ám a néhány évvel ezelőtti 1 százalék közüli szinthez képest erőteljes bővülésről lehet beszélni.

A Forrester Research szerint idén 39 millió amerikai háztartás tervez online vásárlást, 5 millióval több, mint tavaly. Az Amazon.com alelnöke, Diego Piacentini szerint a legnagyobb növekedést a sportszerek, az ínyenc ételek és az ékszerek forgalma mutatja. A Goldman Sachs, a Harris Interactive és a Nielsen NetRatings által közösen elvégzett vizsgálat szerint idén korábban kezdődött a vásárlási szezon: novemberben már 8,5 milliárd dolláros online forgalmat regisztráltak, nem számítva az utazások megrendelését, ami 55 százalékos ugrást jelenet 2002-höz képest.

A népszerűségi listát most is a videokazetták és a DVD-k vezetik, őket a könyvek, a CD-k, a játékok és a videojátékok követik. Az első két kategóriára 758 millió dollárt költöttek az amerikaiak, 133 százalékkal többet, mint tavaly. Az is kiderült, hogy az idén a vásárlók 31 százaléka vásárolt ajándékot az interneten, míg a tavalyi arány csupán 18 százalék volt.

Kapcsolódó anyag
Fejlődnek a hazai e-boltok


LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!