2p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Pár évtizeddel ezelőtt az üzemeltetők még a dízelüzemű targoncák mellett voksoltak. Elsősorban azért, mert a gázüzem nem volt még legális, az elektromos targoncáknak pedig annyi hátránya volt, hogy szinte kizárólag olyan termelőhelyek anyagmozgatási feladatainak ellátásához választották őket, ahol egyéb kizáró körülmények mást nem tették lehetővé.


Olcsóbb az üzem is

A költségek vizsgálatához a különböző kategóriákba tartozó gépek üzemeltetési költségeit hasonlítottuk össze. "A költségek elemzéséhez egy és kétműszakos munkarendet vettünk alapul, úgy, hogy két műszak esetén az elektromos targonca üzemeltetéséhez két akkumulátorral számoltunk. (Ekkor egy műszak évi 1.200, 2 műszak évi 2.400 üzemórát jelent.) Az összehasonlítást az I ,6; 2,0; 3,0; 4,0 és 5,0 tonnás homlokvillás targoncák esetében végeztük el. A beszerzési költségek terén mindegyik kategóriában az elektromos üzemű gép végzett az utolsó helyen. A példában számolt egy műszak esetén 6, két műszak esetén pedig 4 éves üzemeltetési időszak alatt mindegyik kategóriában fordult a kocka - az elektromos üzemű targonca kedvezőbb üzemeltetési költségei miatt.

A kiegyenlítődés azonban nem a számított üzemeltetési időtartam végén következik be, hanem általában már a második, harmadik év után az elektromos üzem javára billen a mérleg. Érdekes azonban, hogy amíg az elektromos üzemű targoncaüzemeltetés egyértelműen a legolcsóbb, a dízel és gázüzem esetében már nem egyértelmű a helyzet. Telepített gáztartály esetén a gázüzem éri meg jobban, vásárolt palackos gáz esetén a kisebb kategóriákban még egyértelműen a gáz vezet, a nagyobb kategóriákban azonban már közel ugyanannyiba kerül a gázüzemű targonca üzemeltetése, mint a dízelé. Fontos hangsúlyozni, hogy az összehasonlítás a gyári értékek figyelembevételével történt, így nem átlagos üzemet feltételezve az eredmény más is lehet" - elemzi a kialakult végeredményt Sipos András szervizvezető. Az elektromos üzem kedvezőbb áraihoz hozzájárul, hogy amíg a belsőégésű erőforrásoknál rendszeresen kell motorolajat, gyújtó- és izzítógyertyákat, egyebeket cserélni, az elektromosoknál szinte csak a szénkefék és az érintkezők szorulnak rendszeres cserére, sőt a váltóáramú gépek megjelenésével ma már ezek az alkatrészek sem.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!