A Yahoo is elindította új keresőmotorját. A cég nem titkolt célja, hogy korábbi üzleti partnerének a Google-nak a pozícióit megtépázza. A változtatásoktól a cég azt reméli, hogy szolgáltatása eredményesebb keresést és egyszerűbb használhatóságot biztosít majd a Google-nél. Az új rendszer kombinálja a Google keresési eredményeit a Yahoo testreszabható szolgáltatásaival.
A fejlesztések érdekében a Yahoo a közelmúltban megvásárolta az Inktomi keresőmotor-fejlesztő céget 279,5 millió dollárért. A tervek szerint az év végéig építik be szolgáltatásukba az Inktomi eszközeit. Hogy a kihívásra mit reagál a Google az meglehetősen kérdéses, de úgy tűnik a piacvezető pozícióját a közeljövőben a Microsoft és az Alta Vista után egy harmadik jelentős cég részéről is komoly támadás érheti.
A Yahoo és a Google kapcsolatának az adja a különlegességét, hogy az ismert portálnak nagy szerepe volt az új filozófiájú kereső sikerében: csaknem három évvel ezelőtt licencelték a Google rendszerét az oldalukon keresztül végzett keresések számára. Jelenleg a Yahoo 42 millió, a Google pedig 112 millió keresést szolgál ki naponta; a Yahoo találatainak nagy részét a Google szolgáltatja. A Google újabb, hírszolgáltatási és vásárlási oldalai azonban már a Yahoo bevételeit fenyegetik.
Mindenki a Google ellen
A közelmúltban jelentette be a Microsoft, hogy erősíteni kíván az internetes keresők piacán. A nagy vetélytárstól a Yahoo sem kíván lemaradni, amely hasonló lépésre szánta el magát. Kérdéses, hogy a szakemberek és a felhasználók szerint is legjobb technológiával rendelkező piacvezető, de független Google mit reagál a kihívásra.