A Nielsen legfrissebb elemzése szerint a kereskedelmi márkák részaránya az értékben mért forgalomból állateledelnél (48 százalék), mélyhűtött élelmiszernél és háztartási papírárunál (43-43) a legnagyobb. Az említett három termékcsoportra, a fogyasztók által kiadott minden 100 forintból több mint 40 jut a láncok saját márkáira.
A Nielsen által mért termékek teljes kiskereskedelméhez viszonyítva a saját márkák trendjei kedvezőbbek. A 90 élelmiszer kategóriánál ugyanis a forgalom összességében 4 százalékkal csökkent, az első félévben. Ugyanakkor a 60 háztartási vegyiáru és kozmetikum első hat hónapi eladása stabil maradt. Ennek következtében emelkedett a kereskedelmi márkák piaci részesedése. Értéket tekintve, élelmiszernél 22 százalékról 23-ra, vegyiárunál pedig 16-ról 17 százalékra.
Ahol erősek a gyártói márkák, ott a kereskedelmi márkákból az átlagosnál kevesebbet adnak el. Az égetett szeszesital, kávé és tea, valamint édességek eladásából mindössze 14-17 százalék jutott a láncok saját márkáira, értékben. Mutatójuk még alacsonyabb – 6-11 százalék - hajápolási, szájápolási és testápolási szereknél, valamint háztartási tisztítószereknél.
Mfor.hu