A DGS Global Research 2008 karácsonya óta Válságkezelési Kutatás néven online felmérést folytat annak feltérképezésére, hogy a hazai szervezetek milyen megoldásokkal élnek a jelenlegi helyzetben.
E kutatásra építve - társadalmi felelősségvállalásuk részeként minél több hazai munkahely megmentését támogatva - a Szervezési és Vezetési Tudományos Társaság, valamint a Budapesti Kommunikációs és Üzleti Főiskola bevonásával Válságkezelési Konferencia: Mit tehet a vezető és a HR-es recesszióban? címmel egy nagyszabású eseményt szerveznek.
E konferencia létrehozásával a szervezők segítséget szeretnének nyújtani ahhoz, hogy a mintegy 40 neves vállalatvezető és HR szakember – a tapasztalatok átadásával – megismertesse a válságban érintett szervezetek prominenseivel az elbocsátást megakadályozó válságkezelési technikákat, a beavatkozási lehetőségeket, illetve a kormányzat képviselője a lehetséges támogatásokat és forrásokat. Nem titkolt cél az sem, hogy a rendezvénnyel erősíteni kívánják az emberierőforrás-menedzsment elismertségét, stratégiai jelentőségének felismertetését.
Az egész napos konferencia keretében hat kerekasztal-beszélgetésre és három előadásra kerül sor az alábbi témák mentén:
- A Válságkezelési Kutatás eredményeinek összefoglalása
- Hogyan érinti a válság Európában, Amerikában és Ázsiában a cégeket
- A vállalati kommunikáció krízishelyzetben, a vezető szerepváltozása a válságban.
- A munkaerőhöz kapcsolódó költségcsökkentési lehetőségek: munkakör-megosztás, csökkentett munkaidő, előrehozott nyugdíj, kényszerszabadság, képzési költségek csökkentése, bérbefagyasztás, a munkakörök újradefiniálása és átszervezése
- Mi a HR szerepe válságban?
- Kiszervezés, munkaerő-kölcsönzés, távmunka, interim menedzsment.
- Kormányzati segítség: munkahely-megtartó támogatások
- A személyügyi kontrolling szerepe a válságmenedzsmentben
- Csak a végső megoldás a létszámcsökkentés. A létszámcsökkentéshez kapcsolódó munkajogi feladatok. Az outplacement fontossága a létszámleépítésnél
- Előremenekülés: a tehetségek megtartása a válságban, profilváltás, új piacok keresése, a best practice és a benchmarking szerepe a válság idején.
Az előadók olyan szervezeteket képviselnek, mint a Videoton, a Zalakerámia, a Budapest Bank, az Electrolux, a Kaba-Elzett, a Malév, a Kürt, a dm stb.
A 150 fősre tervezett konferencia teljes programját a HR Webináriumok rendszerén (hr.webinariumok.hu) keresztül egyidejűleg 100 fő számítógépen keresztül távolról is élőben követheti, illetve az előadások utólag is hozzáférhetővé válnak, ily módon azok is segítséget kaphatnak, akik – bármilyen hátrányos helyzetükből fakadóan – nem tudnak a rendezvényen személyesen megjelenni.
A Menedzsment Fórum által is támogatott és a Budapesti Kommunikációs és Üzleti Főiskolán megvalósuló konferencia részletes programja itt található: www.hr-trend.hu
(X)