2p

Hol éri a magyar gazdaságot a globális recesszió?
Lehet idén is költségvetési osztogatás? Bóvliba vágják Magyarországot?

Online Klasszis Klub élőben László Csabával!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a korábbi pénzügyminisztert!

2025. május 7. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Megtartaná arculatában az Orange a narancs színt, azonban az easyMobile is erre a színre építené az imázsát, derül ki a BBC Online cikkéből, felvetve a kérdést, lehet-e egy színárnyalatot kizárólagosan használni.

Ki szeretné sajátítani az Orange a narancs színt, amelynek azonos árnyalatát használná a konkurens easyMobile is. Mint a mobilpiacon megjelenő easyGroup szóvivője elmondta, az easyMobile anyacégéhez tartozó easyJet légitársaság már korábban is a narancs színre alapozta megjelenését, és ezt szeretnék továbbvinni a mobil üzletágban is. Ott viszont már van egy piaci szereplő, amely ugyanabban az árnyalatban jelenik meg, és az Orange.

Számos társaság védelmezi az imázsa szerves részét képező színt. A BP jogi úton támadott meg egy ír olajtársaságot, mely a cég logóját meghatározó jellegzetes zöldet használta, és a Deutsche Telekom is lényegében birtokolja a rózsaszín egy árnyalatát, a magentát.

Most az Orange kénytelen az imázsához tartozó narancsot megvédeni. Mind a mobilcég, mind az easyJet saját 'térfelén' régóta használja már ezt a színt, de az easyGroup mobilpiacon való megjelenésével először ütköznek érdekeik. Az Orange alkalmazhatja a Heinz módszerét: az élelmiszeripari óriás jogi úton levédette a konzervdobozait jellemző türkizt. A Toblerone a háromszögletű csokoládés doboz alakját védette le. A mobilcég számára - vélik a szakértők - megoldás lehet, ha törvényes védjegyévé teszi az őt jellemző Pantone No 151 jelzésű narancs árnyalatot.

(Menedzsment Fórum)

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!