A múlt évben 450 ezer készüléket vitt piacra a Samsung, de az első negyedévi felfutás alapján még az is elképzelhető, hogy idén elérik a 600 ezeret. Így a dél-koreai márka saját számításai szerint megerősítheti második helyét a hazai piacon. A kamera nélküli mobilok már nehezen adhatók el, viszont a prémiummodellek keresettsége igen nagy, ebből mintegy 200 ezret vesznek évente az előfizetők.
A vállalat ezekhez a tendenciákhoz igazítja hazai mobilportfólióját. Nem száll be a legolcsóbb készülékek versenyébe, ellenben erősíteni akar a közép- és tartani részesedését a felső kategóriában. Tényleges áttörést a 3G piacon a vállalat az év második felétől remél, mivel a modellek európai ára a tavalyi 200 euróról idén 150 alá csökken. A készülékcserét motiválhatja az is, hogy a szolgáltatók ígérete szerint az idén a magyar piacon is végrehajtják az adatátvitelt gyorsító beruházásokat, telepítik az ezt segítő HSDPA-technológiát. A cég a mobiltévézésben és az elektronikus levelezés mobilváltozatában lát nagy fantáziát, számol be a Világgazdaság.