A napokban tette közzé az amerikai piacra vonatkozó adatait a Rovi Corporation, mely azt vizsgálta, hogy a különböző típusú streamelt tartalmakat milyen mobil eszközön fogyasztják leginkább a felhasználók.
Az eredmények alapján mind a tabletek, mind az okostelefonok kapcsán a filmek, a felhasználói tartalmak (pl. Youtube videók) és a tévéműsorok voltak a legnézettebbek. Az eszközök nyújtotta lehetőségek (elsősorban a képernyő mérete) azonban ezeknél a tartalmaknál eltérő sorrendet hozott. Míg a táblagépeken a mozifilmeket nézik az emberek a leggyakrabban, addig az okostelefonokon elsősorban kisebb méretű (felhasználók által generált) videókat, számol be a felmérésről az emarketer.com.
Mindkét eszköz esetében a harmadik legnépszerűbb tartalomtípus a tévéműsorok voltak, míg a hírműsorok online megtekintése a negyedik lett. Bár a kutatás összefoglalója nem magyarázza meg, de valószínűleg életkori sajátosságra vezethető vissza, hogy a fiatalok körében magasabb okostelefon-penetráció miatt a zenei videók megtekintése kétszer olyan gyakori telefonon, mint táblagépen.
mfor.hu