4p

A képminőség, a műsorformátum, a kezelhetőség és a technológia egyidejű fejlesztése szükséges, hogy a mobiltévé valóban reális szórakozási alternatívát jelentsen a jövőben. A fogyasztókra itt is a reklámkerülés jellemző, de ha ettől olcsóbbá válhat a szolgáltatás, hajlandók elviselni a hirdetéseket, tudtuk meg a TV2 „A tartalomszolgáltatás jövője a digitális médiában” címmel rendezett sajtóklubján.

Hosszabb tartalom a nyerő

Kísértetiesen megegyeznek a mobiltévés fogyasztói szokások a hagyományos televíziónál tapasztalhatókkal, derült ki a TNS Média felméréséből, melyet a TV2 és a T-Mobile felkérésére készített a témakörben először Magyarországon. A fiatalabbak az animációkat és a humoros programokat kedvelték, s vevők lennének 4-5 percnél hosszabb tartalmakra is. A szűk tematikus csomag itt sem nyerte el a megkérdezettek tetszését, helyette saját programokból válogatnának egy csokorra valót.

Hasonlóan az internethez, a mobiltévézők sem szívesen fizetnének a szolgáltatásért, illetve ha pénzbe kerül, nem tűrik meg a reklámokat. Más a helyzet, ha a hirdetések megjelenése költségcsökkenéssel, netán ingyenes szolgáltatással párosulna. Ekkor egy egészséges arány mellett előfordulhatnak a reklámok, bár a szponzorációt a reklámszpotnál mindenképpen szimpatikusabbnak ítélték a megkérdezettek.

Főszereplő a mobiltartalom

A hétfő délelőtt tartott kerekasztal-beszélgetésen a TV2, a T-csoport és a Kirowski gondolkodott együtt a kutatás eredményeiről és az itthon várható trendről. A szakértőket mindenképpen meglepte, hogy a fogyasztók hasonló elvárásokat fogalmaztak meg, mint a hagyományos televízió kapcsán, ám ezt az ismeret hiányával magyarázták. Ezért is fog hangsúlyosabb szerepet kapni 2007 elejétől a TV2 életében is a mobiltartalom és a mobiltévével kapcsolatos kommunikáció.

"Megállíthatatlan trend a kereskedelmi csatornák piacvesztése, de a nézők más csatornákra terelésében élen akar járni a TV2" - fogalmazott az mfor.hu-nak Várdy Zoltán, a TV2 kereskedelmi igazgatója. Ehhez nyújthat segítséget a csatornának a Mobil iAd megoldás. A direkt marketing elemeket ötvöző hirdetési eljárás során a harminc másodperces reklámban egy telefonszámot tüntetnek fel, amelyre SMS-t küldve egy WAP címet kap az érdeklődő.

A címen végül részletes, egyedi igények szerinti információhoz juthat a fogyasztó - termékekre, azok használatára, promóciókra, akciókra, stb. vonatkozóan, sőt akár ott helyben meg is rendelheti az adott szolgáltatást. A kereskedelmi igazgató szerint a széles tömegek elérése egyre kétségesebb lesz a jövőben, így felértékelődik a hasonló megoldások jelentősége, amelyek az új csatorna irányába terelhetik a fogyasztót.

Nem baj, hogy le vagyunk maradva

A résztvevők egyetértettek abban, hogy párhuzamosan kell fejlődnie a tartalomnak és a technológiának, valamint fontos a méretgazdaságosság. Mivel a fogyasztó nem igen hajlandó fizetni a mobiltévéért (a TV2 Megasztáros fizetős tartalma sem volt sikeres), így más platformon is értékesíthető tartalmat kell előállítani, valamint hirdetőket kell találni a mobiltartalom mellé.

"A hirdetők közül azok fogékonyabbak az újdonságokra, akik külföldön már alkalmaztak hasonlót" - magyarázta Novák Péter, a Kirowski ügyvezetője, kikre számíthat a TV2 a mobiltévé terjesztésében. A szakértő szerint jelen esetben szerencse, hogy le vagyunk maradva a nyugathoz képest, így már bevett dolgot adoptálhat a hazai piac. A hirdetők konkrét, mobilra készült tartalommal is megjelenhetnek, így bővítve a fogyasztó ismereteit az új szolgáltatás nyújtotta lehetőségekről.

Addig is amíg felvilágosul a hazai mobilozó luxuscikként tekint a mobiltelevíziózásra. Ez nem is meglepő, hiszen a 45 százalékos piaci részesedéssel rendelkező T-Mobile ügyfelei között is mindössze 50-60 ezerre tehető azok száma, akik mobilkészüléke alkalmas televíziós adások vételére. A boom azonban nem sokáig várat magára, jövő év végére már mintegy 300 ezer lesz a 3G-s készülékek száma, prognosztizálta Balázsi György, a T-Mobile üzletfejlesztési menedzsere.

Istvánko Viktória

Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!