A cég arról tájékoztatott, hogy - a munkálatok előrehaladásának függvényében - 2009 őszén vagy 2010 tavaszán átadják az első két pályaszakaszt: a 63 kilométeres első rész az Ártánd/Bors határátkelőtől egészen Suplacu de Barcau-ig (Berettyószéplak, Bihar megye) tart majd, míg a második az 54 kilométeres Câmpia Turzii-Gilau (Aranyosgyéres-Gyalu, Kolozs megye) útvonalon húzódik. Legkésőbb 2011-ben a két pályaszakaszt egyesítik, s 2013-ig a Transilvania nevet viselő autópálya teljes, 415 kilométeres hosszában, egészen Brassóig elkészül.
Ugyancsak az épülő észak-erdélyi autópályáról, a jelenlegi legnagyobb európai infrastrukturális beruházásról számol be a Ziarul Financiar. A Bechtel cég az utóbbi időben számos kritikát kapott romániai intézményektől és politikusoktól. A legutóbbi rosszallást azért kapta az amerikai óriáscég, mert úgy tűnik, nem sikerül az erre az évre az autópálya-projektre kiutalt állami pénzt elköltenie. A cég kommunikációs igazgatója szerint: "Nem az a célunk, hogy minél több pénzt költsünk. Meggyőződésünk, hogy minőségi munkát csak sok türelemmel lehet végezni. Valóban, ebben az évben szembesültünk bizonyos problémákkal, főleg azért, mert az építőiparban óriási a munkaerő-hiány. Mindezeket a gondokat mostanra orvosoltuk." - nyilatkozta magabiztosan Bogdan Sgarcitu.