2p

Összeomlik vagy magára talál a magyar gazdaság?
Tartogat még meglepetéseket Trump?
Ki profitálhat Gyurcsány Ferenc távozásából?

Online Klasszis Klub élőben Lengyel Lászlóval!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a neves politológust, közgazdászt!

2025. május 20. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Román lapértesülések szerint legkorábban három év múlva adhatják át az észak-erdélyi autópálya első szakaszát. A projekt viszonylag lassú ütemét az építő Bechtel az építőiparban tapasztalható óriási a munkaerő-hiánnyal indokolja.

A többek között a Csalagút, a hong-kongi nemzetközi repülőtér, vagy a világ legnagyobb teljesítményű vízierőműve, a Hoover gát tervezésében és kivitelezésében főszerepet játszó amerikai Bechtel cég romániai kommunikációs igazgatója, Bogdan Sgarcitu kolozsvári újságírókat hívott meg a készülő észak-erdélyi autópálya egyik építőtelepére szervezett sajtótájékoztatóra - számol be a Ziarul Gandul.

A cég arról tájékoztatott, hogy - a munkálatok előrehaladásának függvényében - 2009 őszén vagy 2010 tavaszán átadják az első két pályaszakaszt: a 63 kilométeres első rész az Ártánd/Bors határátkelőtől egészen Suplacu de Barcau-ig (Berettyószéplak, Bihar megye) tart majd, míg a második az 54 kilométeres Câmpia Turzii-Gilau (Aranyosgyéres-Gyalu, Kolozs megye) útvonalon húzódik. Legkésőbb 2011-ben a két pályaszakaszt egyesítik, s 2013-ig a Transilvania nevet viselő autópálya teljes, 415 kilométeres hosszában, egészen Brassóig elkészül.

Ugyancsak az épülő észak-erdélyi autópályáról, a jelenlegi legnagyobb európai infrastrukturális beruházásról számol be a Ziarul Financiar. A Bechtel cég az utóbbi időben számos kritikát kapott romániai intézményektől és politikusoktól. A legutóbbi rosszallást azért kapta az amerikai óriáscég, mert úgy tűnik, nem sikerül az erre az évre az autópálya-projektre kiutalt állami pénzt elköltenie. A cég kommunikációs igazgatója szerint: "Nem az a célunk, hogy minél több pénzt költsünk. Meggyőződésünk, hogy minőségi munkát csak sok türelemmel lehet végezni. Valóban, ebben az évben szembesültünk bizonyos problémákkal, főleg azért, mert az építőiparban óriási a munkaerő-hiány. Mindezeket a gondokat mostanra orvosoltuk." - nyilatkozta magabiztosan Bogdan Sgarcitu.

Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!