A kutatás szerint 2011 harmadik negyedévében a 15-69 éves lakosság körében az internet penetráció elérte a 61 százalékot. A növekedéssel párhuzamos tendencia, hogy egyre gyakoribb az internet használat: a rendszeresen naponta internetező 15-69 évesek száma elérte a 3 milliót.
Jóllehet az összes korosztályban dinamikusan nőtt az internethasználat, az idős, 50 és 69 év közötti netezők száma több mint másfélszeresére nőtt az utóbbi 3 évben. Ebben a korosztályban azonban még így is csak minden harmadik magyar lakos tekinthető netpolgárnak, ami azt jelenti, hogy jelentős növekedési potenciál rejlik még ebben a korcsoportban. Ugyanakkor a legfiatalabb korosztály lassan kezdi elérni a telítettségi szintet, a 15-24 évesek körében tízből kilencen használják a világhálót.
A kereskedelmi szempontból legfontosabb, 18-49 éves szegmens háromnegyede érhető el az interneten keresztül. A fiatalabb, vagy magasabb státusú részszegmensekben pedig még ennél is magasabb a penetráció szintje.
Az NRC mérései szerint a heti rendszerességgel internetezők 24 százaléka legalább alkalmanként használja a mobilnetet. Folyamatosan nő azok aránya is, akik közvetlenül a mobilkészülékükön interneteznek. A felmérés tanúsága szerint a heti rendszerességgel internetezők 20 százaléka böngészi az internetet mobilján legalább alkalmanként, s összességében az internetezők 33 százaléka használ valamilyen mobilinternet-elérést.
MTI