A hírportál egy amerikai szoftverfejlesztő, Mark Schleisner példáját hozza fel, aki több mint egy éve nem talál főállású munkát miután a Siemensnél a leépítések áldozata lett. "A legtöbb nagy cég nem vesz fel újabb alkalmazottakat a világgazdasági lassulás miatt, ahol pedig meghirdetnek egy jó állást, ott többszázan jelentkeznek" - újságolja Schleisner.
A példaként említett elkeseredett munkavállaló elment egy céghez, emly karriertanácsadással foglalkozik, ők azt ajánlatták, hogy a mai világban sokkal agresszívebb taktikákat kell alkalmaznia, ha jó munkához akar jutni. A cég tanácsadója szerint ha valaki csak az internetes állsáhirdetésekre válaszol, akkor azzal csak tovább nyújtja az álláskeresés idejét.
A szakemberek azt tanácsolják, hogy aki munkát keres, az menjen be a szóbajöhető cégekhez még a hirdetés feladása előtt. A vállalatok ugyanis csak a legvégső esetben keresnek hirdetés útján alkalmazottakat. A legtöbb cég inkább azzal van elfoglalva, hogy az üzletet intézze, nem jut idő a munkatársak vadászására.
Az említett karriertanácsadó cég egy kétperces bemutatkozásra igyekszik megtanítani azokat, akik tőlük segítséget kérnek, ennek a lényege, hogy a jelentkező 120 másodpercben tudja magát bemutatni, kiemelve az erősségeit.
A gazdasági válság mélyülésével egyre nehezebb lesz állást találni a munaknélkülieknek, a múlt hónapban például 63 ezer állsáhely szűnt meg a tengerentúlon. Ez a legrosszabb havi adat az elmúlt öt évben, a munkanélküliség pedig 4,8 százalékon stagnált. Az elemzők szerint csak azért nem emelkedett a munkanélküliség, mert sok álláskereső megunta a kudarcot és abbahagyta a keresgélést.