A társaság tavaly tízmilliárd forintos árbevételt ért el belföldön, ebben az évben e teljesítmény megismétlését tervezik. A cég exportforgalma az elmúlt három évben 3,4-3,7 milliárd forint között alakult, a 2006-os tervben 3,5 milliárdos bevétel szerepel a külföldi értékesítésből.
Cél: a piaci részesedés visszaszerzése
A sós ropogtatnivalók hazai piacán a Chio részesedése a két-három évvel ezelőtti 35-36-ról 2005-ben 32 százalékra csökkent. A visszaesés a saját márkák és az olcsó, külföldi termékek előretörésének köszönhető.
A vállalat ez évi legfontosabb céljai közé tartozik a korábbi piaci részesedés visszaszerzése, ennek érdekében további fejlesztéseket hajtanak végre. E lépéseknek köszönhetően az év végére újra egyharmad feletti piaci részesedést vár a társaság vezérigazgatója.
A jó minőségű magyar alapanyag a preferált
A hazai piacra jellemző ár- és költségérzékenység oda vezetett, hogy a vállalatok fokozatosan leépítik a magyarországi gyártást. A helyzetet jól jellemzi, hogy míg tíz évvel ezelőtt a burgonyachips 95 százaléka itthon készült, ma már alig 40 százalékos ez az arány. Jelenleg a Chio zirci üzeme az egyetlen hazai burgonyachips-gyár, és a cég hosszú távon is úgy tervezi, hogy mind az alapanyag-beszerzést, mind a termelést Magyarországon tartja. Ennek oka, hogy hisznek a hazai termék, hazai munkahely összefüggésben, és a magyar élelmiszer-ipari alapanyagok általában jobb minőségűek, mint a külföldiek - olvasható a Világgazdaságban.