Az őszi időszakra komoly küzdelmet prognosztizáltunk egy héttel korábbi tévés összefoglalónkban. Az előrejelzés úgy tűnt, már az első nap "borul" hiszen a magunk részéről mérsékelt érdeklődést és a csatorna átlaga körüli számokat valószínűsítettünk a Survivor számára. Az augusztus végi kezdés viszont kifejezetten erős volt, hiszen augusztus 28-án a főműsoridős műsorok között a legmagasabb közönségarányt érte el. A TV2-n az azonos műsorsávban futó Séfek séfe meg sem tudta közelíteni a szigetlakók küzdelmét. Az első adások után hiába tűnik a korábbi évadoknál sokkal jobbnak a mostani Survivor, a nézőket úgy tűnik nem tudta beszippantani a műsor. A hétfői 21,4 százalékos közönségarány napról-napra olvadt, így péntekre már csak a készülékek előtt ülők 15 százaléka nézte a valóságshowt. Ráadásul a műsor népszerűsítését is szolgáló hétvégi nagy összegfoglaló, a Survivor-maraton sem volt elsöprő a maga 7,7 százalékos közönségarányával. Ezzel szemben a gyengén kezdő gasztroműsor épp ellentétes utat járt be, folyamatosan kapaszkodott felfelé. Így péntekre a két műsor közönségaránya gyakorlatilag megegyezett. Ahogy fent jeleztük, az mfor.hu a két nagy csatorna őszi műsorrendjének sikerét megpróbálta megbecsülni, ahol nagyjából hasonlót vártunk, amit továbbra is tartunk.
Míg az esti időszak első összecsapásánál úgy tűnik a jóslatunk beválni látszik, a következő műsorpárosnál kissé szorosabb csatát vártunk. Ugyan a TV2 átlagos közönségaránya felett teljesít az Áll az alku című vetélkedő, a táska nyitogatós játéktól kicsit magasabb közönségarányt vártunk. Védhetnénk persze a mundér becsületét, hogy egyes napokon az Éjjel-nappal Budapest alig előzi meg Gundel Takács Gábor műsorát, ám mivel itt egy régi kedvelt formátumról van szó, az általunk vártnál gyengébb kezdést nehezebb magyarázni. Más kérdés, hogy ha a Séfek séfe tartósan erős számokat tud hozni, az biztosan felfele fogja húzni az Áll az alkut is. A vetélkedő nézettsége kapcsán érdemes megemlíteni azt is, hogy míg a 18-49 éves korcsoportban visszafogottabb számokat produkált, addig a teljes népesség körében sokkal erősebben szerepelt, és fej-fej mellett állt az Éjjel-nappal Budapesttel.
Mindezek mellett az már kevésbé meglepő, hogy a Barátok közt, a magyar televíziózás állócsillaga tartotta magát, és folyamatosan jó számokat hozott a szappanopera. Csupán csütörtökön volt némi megingása a sorozatnak, amikor azonban a TV2 számai sem tündököltek. A nézők ugyanis jelentős számban kapcsoltak a lettek elleni válogatott labdarúgó mérkőzésre. Igaz, itt is eltérő volt a fiatalok és az idősebbek attitűdje, hiszen a kereskedelmi célcsoportban a 21. legnézettebb műsor volt, a teljes lakosság körében viszont nem fért be az első 50 műsor közé.
Sokkal jobb számokat hozott a vasárnapi portugálok elleni csata, amiben minden bizonnyal komoly szerepet játszott az is, hogy az ellenfél világsztárokkal érkezett Budapestre. A mérkőzés teljes műsorfolyamát a kereskedelmi célcsoportban 315 ezren nézték, ami 20 százaléka a tévék előtt ülőknek. Ennél valamivel rosszabb arányt értek el a teljes lakosságban, ahol 17,5 százalékos volt a közönségarány, miközben 673 ezren nézték a meccset. Ha csak a mérkőzés időtartamát nézzük, akkor a számok még jobbak, hiszen a Magyarország-Portugália labdarúgó világbajnoki selejtezőt vasárnap este fél kilenc után 825 ezer néző követte figyelemmel, amely 21,5 százalékos közönségaránynak felelt meg. Közönségarányban ennél is magasabb volt, ám nézőszámban ettől elmaradt a délutáni Forma-1-es futam közvetítése. Ha csak magát a futamot tekintjük, akkor ez vasárnap délután kettőtől 626 ezer embert ültetett a nemzeti sportcsatorna képernyője elé, 23 százalékos közönségarányt jelent. (A teljes közvetítést 561 ezren nézték, ez 20,8 százalékos közönségaránynak felel meg.)
A vasárnapi focimeccs lett a kereskedelmi célcsoportban a második legnézettebb műsor. A pálmát nem meglepő módon az X-Faktor vitte el. Az első adások csetlő-botló karakterei hagyományosan sok nézőt mozgatnak meg. A fahangú, vicces kiejtéssel éneklőkből pedig majdnem minden évben mémmé is válik valaki. Most is erősen kezdett a tehetségkutató, hiszen mindkét célcsoportban a nézők harmada ezt a műsort követte szombaton este. Az 1,2 millió néző a műsor aranykorához képest ugyan nem sok, de az elmúlt hónapokban az 1 milliós szint közelében sem járt műsor. Így az RTL Klub a szombat este kifejezetten erős számokat hozott. A műsor számára persze az lesz a vízválasztó, amikor kiderül, hogy milyen hangok és élettörténetek versenyeznek majd a nézők kegyeiért. Ráadásul az ősz folyamán a TV2 is készül egy nagy dobásnak tűnő műsorral. Egy Amerikábn nagyon sikeres, ám itthon újnak számító, talán leginkább ügyességi vetélkedőként aposztrofálható műsor lesz a Ninja Warrior, amely majd megpróbálja legyűrni az X-Faktort.
Ha a heti átlagos számokat nézzük, akkor azt láthatjuk, hogy az RTL Klub nagyot ugrott felfelé. A 35. héten főműsoridőben (19-23 óra között) a 18-49-es korcsoportban a képernyők előtt ülők 17,9 százaléka követte a csatornát. Nehéz megjósolni, hogy innen tudnak-e még fentebb lépni, ehhez ugyanis az kellene, hogy a hétköznapi műsorok nézettsége emelkedjen és vasárnap a Sztárban sztár ne „nullázza” le a hétvégi filmjüket. A TV2, ahogy jeleztük, hétköznapokon mutatott életjeleket, ám ez a heti átlagban még alig látszódott. Ha a munkanapokon tudnak javulni, és a Sztárban sztár is erős számokat tud hozni, akkor biztos, hogy a mostani 9,8 százalékos közönségaránynál jobban szerepelnek majd. Hiába ugrott meg az RTL Klub nézettsége, csoport szinten nem tudtak tarolni, a két erős kábelcsatornája ugyanis visszacsúszott. A F+ (4,6% SHR) még csak-csak hozta magát, de a Cool (3,1% SHR) kifejezetten gyenge hetet zárt. A középmezőnyben a Viasat3 minimálisan visszacsúszott (2,3% SHR), míg a Duna TV (2,1% SHR) stagnált.
mfor.hu