Új kampányok
A legnagyobb pénzeket az FMCG cégek, illetve az idei évtől a piac újbóli bővülését váró IT költhetik el a hirdetési piacon. Ezt támasztja alá az elmúlt időszakban ezek a cégek százmilliós összegeket írnak jóvá a korábbi kiadási oldalhoz az idei évben.
A legnagyobb ugrás egyesek szerint a - Magyarországon elsősorban a ketchupjáról ismert - Heinz élelmiszeripari óriásnál lehet, ahol 200 milliót csaptak a tavalyi marketing-költségvetéshez. Hasonlóan nagymértékben kívánja médiajelenlétét növelni a zabpehely monopólium a Kellogg, ahol a tervek szerint a tavalyinál 20 százalékkal nagyobb összeget szánnak hirdetésekre idén.
Az informatikai szektor legsikeresebb cégei is régi fényükben tündökölnek a marketingesek szemében. A Cisco Systems 150 milliós új globális kampánya mindenképpen a régi dicsőséget idézi, csakúgy mint a Hewlett-Packard 400 millió dolláros költségvetése, amelynél a hangsúly a corporate image kommunikálásán, és kevésbé az egyes termékeken van. Hasonló típusú bár összegét tekintve egyenlőre ismeretlen kampánnyal fog a Microsoft is előrukkolni.
Ezek mind pozitív jelek, amelyek azonban még nem adtak véglegesen új lendületet a piacnak. Az elmúlt néhány hét háborús készülődése a gazdasági szereplők számára intő jel, és több területen figyelhető meg a vállalatok kiváró magatartása. A válság gyors megoldása új lendületet adhat, ahogy annak elhúzódása viszont jelentősen gyengítheti a hirdetési piacot.
Napfény vagy ború - A hirdetési piac kilátásai és az iraki válság
A nagyobb marketing büdzsék kezelői a tavalyi év utolsó napjaiban még egyöntetűen azon az állásponton voltak, hogy a korábbi két szűk esztendő után az idei év fellendülést hoz a hirdetési piacon. Az Irakkal kapcsolatos elhúzódó bizonytalanság azonban sokakat óvatosságra int.