2p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

A nagyobb marketing büdzsék kezelői a tavalyi év utolsó napjaiban még egyöntetűen azon az állásponton voltak, hogy a korábbi két szűk esztendő után az idei év fellendülést hoz a hirdetési piacon. Az Irakkal kapcsolatos elhúzódó bizonytalanság azonban sokakat óvatosságra int.

Új kampányok

A legnagyobb pénzeket az FMCG cégek, illetve az idei évtől a piac újbóli bővülését váró IT költhetik el a hirdetési piacon. Ezt támasztja alá az elmúlt időszakban ezek a cégek százmilliós összegeket írnak jóvá a korábbi kiadási oldalhoz az idei évben.

A legnagyobb ugrás egyesek szerint a - Magyarországon elsősorban a ketchupjáról ismert - Heinz élelmiszeripari óriásnál lehet, ahol 200 milliót csaptak a tavalyi marketing-költségvetéshez. Hasonlóan nagymértékben kívánja médiajelenlétét növelni a „zabpehely monopólium” a Kellogg, ahol a tervek szerint a tavalyinál 20 százalékkal nagyobb összeget szánnak hirdetésekre idén.

Az informatikai szektor legsikeresebb cégei is régi fényükben tündökölnek a marketingesek szemében. A Cisco Systems 150 milliós új globális kampánya mindenképpen a régi dicsőséget idézi, csakúgy mint a Hewlett-Packard 400 millió dolláros költségvetése, amelynél a hangsúly a corporate image kommunikálásán, és kevésbé az egyes termékeken van. Hasonló típusú bár összegét tekintve egyenlőre ismeretlen kampánnyal fog a Microsoft is előrukkolni.

Ezek mind pozitív jelek, amelyek azonban még nem adtak véglegesen új lendületet a piacnak. Az elmúlt néhány hét háborús készülődése a gazdasági szereplők számára intő jel, és több területen figyelhető meg a vállalatok kiváró magatartása. A válság gyors megoldása új lendületet adhat, ahogy annak elhúzódása viszont jelentősen gyengítheti a hirdetési piacot.


LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!