Telefonközpont és az e-mail is fontos
Sok-sok évvel ezelőtt a Borsodi Sörgyár munkatársaként az elsők között kezdtük marketingeszköznek tekinteni a telefonközpontos várakoztatást. A szokásos "Vivaldi: Négy évszak", vagy gépi hang helyett a Borsodiról, vagy éppen a Stella Artois-ról hangzott el rövid reklám. De ez a rendszer minden további nélkül működött a Pharmavitnál, vagy a Mead Johnsonnál is. Elgondolkodtató, vajon miért nem használja fel több cég - saját maga vagy aktuális akciója propagálására - ezt az ingyenes lehetőséget.
Beszédes e-mailcímek, okos weboldalak
Manapság már az e-mail az egyik leggyakrabban használt kommunikációs eszköz. Legtöbbször még sem törődnek vele. Rengeteg vállalkozás még azt sem tartja fontosnak, hogy saját céges e-mail címet használjon. Lehet bármilyen jó a cég - a tulaj szerint -, ha amatőr benyomást kelt. Kinek lenne hiteles a [email protected]?
De ha a cégnek van saját e-mail címe (pl. [email protected]), az is hatékonyabbá tehető. Kevés vállalkozás használja ki ezt a lehetőséget, pedig pár perc alatt központilag beállítható, hogy minden kimenő céges mail alján automatikusan ott legyen "reklámunk". Saját céges mailem alján most pl. ez olvasható: //www.marketingpraktikak.hu/ Profi marketing profi vállalkozásoknak - Iratkozzon fel az ingyenes hírlevélre, mellyel azonnal hozzájut a legújabb Marketing Praktikákhoz!
A legtöbb cég rendelkezik cégismertetővel. Ezekből majdnem mindent meg lehet tudni a cégről: mikor, miért és hogyan alakult, hány és milyen szakképesítésű dolgozót foglalkoztatnak, céges minősítések, terméklista paraméterekkel, referencialista, stb. Ami azonban hiányzik, hogy nekem, mint vevőnek mit tud nyújtani a cég, miért lenne nekem fontos, hogy velük lépjek kapcsolatba és ne a konkurenciával. Az első példánál maradva, a "Pécsy Szervező és Számítástechnikai Szolgáltató Kft." arról győzzön meg, hogy milyen előnyöket nyújtana a "Rugalmas ügyviteli rendszer". Mitől lesz ez számomra hihető és hiteles? Például: 8 vezető szakemberünk rendszeresen részt vesz továbbképzéseken..., helyett: Ha humán ügyviteli rendszerünket alkalmazza, akkor nem kell többet a jogszabálykövetéssel törődnie. Ennek érdekében szakértőnk minden olyan továbbképzésen részt vesz, ami ezt a területet érinti.
A weboldal is lehet haszontalan
A webes megjelenés is igen hatékony marketingeszközzé tehető. Hogyan? Vagy hogyan nem? Képzeljük el az alábbi ismerős jelenetet. Beírom a keresőbe, mondjuk hogy "marketing", bejönnek az elérhetőségek, rákattintok az egyikre és várok, várok már 5-6 másodperce. A képernyőn megjelenik, hogy letöltés folyamatban. Én sokszor már ilyenkor bezárom az oldalt. De ha mégsem és végre bejön egy csillogó-villogó oldal, képekkel, nagy céglogo-val, szép betűkkel az "Üdvözöljük a Pécsy Kft. honlapján! Cégünket 3 fő alapította 2002-ben." Na, ez az a pillanat, amikor azonnal bezárom és továbblépek.
Mi a tanulság? Egy weboldal legyen gyors letöltésű és a nyitóoldal 5-8 másodperc alatt keltse fel az odalátogató potenciális fogyasztó figyelmét. Ezt a legértékesebb felületet. Céges megjelenésünk hirdetése. Ennek kell érdeklődést keltenie és továbbolvasásra késztetni az odalátogatót. Ne pazaroljuk el sablonokra, felesleges képekre, hírekre, üres mondatokra, mert örökre elveszthetünk egy potenciális érdeklődőt.
A következő részben egy termékpozicionálási ötletet és a hozzá tartozó kommunikációs eszközöket mutatjuk be.
Keszténé Kiss Jolán
www.marketingpraktikak.hu