4p

A kis- és középvállalkozások nagy részénél minden fillér számít. Ha átgondoltan működik egy cég, akkor befektetései megtérülnek, hasznot hoznak. Ennek a szemléletnek kellene érvényesülnie a marketingkiadásoknál is. Egyébként csak pénzköltésről beszélhetünk és nem befektetésről. Márpedig a marketing befektetés.

Telefonközpont és az e-mail is fontos

Sok-sok évvel ezelőtt a Borsodi Sörgyár munkatársaként az elsők között kezdtük marketingeszköznek tekinteni a telefonközpontos várakoztatást. A szokásos "Vivaldi: Négy évszak", vagy gépi hang helyett a Borsodiról, vagy éppen a Stella Artois-ról hangzott el rövid reklám. De ez a rendszer minden további nélkül működött a Pharmavitnál, vagy a Mead Johnsonnál is. Elgondolkodtató, vajon miért nem használja fel több cég - saját maga vagy aktuális akciója propagálására - ezt az ingyenes lehetőséget.

Beszédes e-mailcímek, okos weboldalak

Manapság már az e-mail az egyik leggyakrabban használt kommunikációs eszköz. Legtöbbször még sem törődnek vele. Rengeteg vállalkozás még azt sem tartja fontosnak, hogy saját céges e-mail címet használjon. Lehet bármilyen jó a cég - a tulaj szerint -, ha amatőr benyomást kelt. Kinek lenne hiteles a [email protected]?

De ha a cégnek van saját e-mail címe (pl. [email protected]), az is hatékonyabbá tehető. Kevés vállalkozás használja ki ezt a lehetőséget, pedig pár perc alatt központilag beállítható, hogy minden kimenő céges mail alján automatikusan ott legyen "reklámunk". Saját céges mailem alján most pl. ez olvasható: //www.marketingpraktikak.hu/ Profi marketing profi vállalkozásoknak - Iratkozzon fel az ingyenes hírlevélre, mellyel azonnal hozzájut a legújabb Marketing Praktikákhoz!

A legtöbb cég rendelkezik cégismertetővel. Ezekből majdnem mindent meg lehet tudni a cégről: mikor, miért és hogyan alakult, hány és milyen szakképesítésű dolgozót foglalkoztatnak, céges minősítések, terméklista paraméterekkel, referencialista, stb. Ami azonban hiányzik, hogy nekem, mint vevőnek mit tud nyújtani a cég, miért lenne nekem fontos, hogy velük lépjek kapcsolatba és ne a konkurenciával. Az első példánál maradva, a "Pécsy Szervező és Számítástechnikai Szolgáltató Kft." arról győzzön meg, hogy milyen előnyöket nyújtana a "Rugalmas ügyviteli rendszer". Mitől lesz ez számomra hihető és hiteles? Például: 8 vezető szakemberünk rendszeresen részt vesz továbbképzéseken..., helyett: Ha humán ügyviteli rendszerünket alkalmazza, akkor nem kell többet a jogszabálykövetéssel törődnie. Ennek érdekében szakértőnk minden olyan továbbképzésen részt vesz, ami ezt a területet érinti.

A weboldal is lehet haszontalan

A webes megjelenés is igen hatékony marketingeszközzé tehető. Hogyan? Vagy hogyan nem? Képzeljük el az alábbi ismerős jelenetet. Beírom a keresőbe, mondjuk hogy "marketing", bejönnek az elérhetőségek, rákattintok az egyikre és várok, várok már 5-6 másodperce. A képernyőn megjelenik, hogy letöltés folyamatban. Én sokszor már ilyenkor bezárom az oldalt. De ha mégsem és végre bejön egy csillogó-villogó oldal, képekkel, nagy céglogo-val, szép betűkkel az "Üdvözöljük a Pécsy Kft. honlapján! Cégünket 3 fő alapította 2002-ben." Na, ez az a pillanat, amikor azonnal bezárom és továbblépek.

Mi a tanulság? Egy weboldal legyen gyors letöltésű és a nyitóoldal 5-8 másodperc alatt keltse fel az odalátogató potenciális fogyasztó figyelmét. Ezt a legértékesebb felületet. Céges megjelenésünk hirdetése. Ennek kell érdeklődést keltenie és továbbolvasásra késztetni az odalátogatót. Ne pazaroljuk el sablonokra, felesleges képekre, hírekre, üres mondatokra, mert örökre elveszthetünk egy potenciális érdeklődőt.

A következő részben egy termékpozicionálási ötletet és a hozzá tartozó kommunikációs eszközöket mutatjuk be.

Keszténé Kiss Jolán
www.marketingpraktikak.hu

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!