Demszky Gábor elmondta: az állam és főváros között nyolc hónapon át zajló egyeztetéseknek köszönhetően született meg a négy pontból álló kormányhatározat, amelynek értelmében a BKV 10 plusz 30 milliárd forinthoz juthat.
A 10 milliárd forintot az állam a fővárosiak által befizetett személyi jövedelemadóból állja; a fővárosi önkormányzat átcsoportosítással juthat hozzá az összeghez - tette hozzá a főpolgármester.
A fennmaradó összeget pedig az állam egy a fővárossal közösen létrehozandó elővárosi közlekedési társaságba apportálná. A főváros cserébe például a HÉV-el szállna be a társaságba - mondta Demszky Gábor.
A főpolgármester hangsúlyozta, hogy a főváros nem tudja egyedül finanszírozni a 74 milliárd forint adóssággal küszködő BKV-t, amelynek egyik legveszteségesebb ágazata éppen a HÉV. Ugyanakkor a főváros nem akarja értékesíteni a HÉV-et.
A BKV - elsősorban - buszos szakszervezeteinek csütörtökre időzített sztrájkjáról annyit közölt, hogy bízik benne, az elkerülhető lesz az új események fényében.
Kocsis István, a BKV vezérigazgatója, aki szintén jelen volt a sajtótájékoztatón, elmondta, hogy az állami finanszírozás miatt sokkal nyugodtabb lehet a cég 2009-es üzemmenete. Ugyanakkor hangsúlyozta, hogy pusztán a menetdíjakból nem lehet finanszírozni a közlekedési vállalatot.
Nemes Gábor, a sztrájkbizottság szóvivője a sajtótájékoztató után elmondta, hogy még meg kell vizsgálni a kormányhatározat tartalmát, de szerinte az nem oldja meg a cég hosszú távú anyagi gondjait. A szakszervezetek és a cég vezetőségének utolsó tárgyalása a csütörtökre kilátásba helyezett sztrájk előtt, a főpolgármester sajtótájékoztatója után kezdődött.