Borsik János, a Mozdonyvezetők Szakszervezete ügyvezető alelnöke az MTI érdeklődésére elmondta: szerintük a 40 milliárd forintos megtakarításra vonatkozó bejelentéssel fenyegető helyzetet teremtett miniszter az utasok és a vasutas munkavállalók számára, mivel ezt a szolgáltatás korlátozásával, csökkentésével kívánja a kormány elérni.
Hozzátette: a mozdonyvezetőket ugyan a végleges program érdekli, de a tárca tervezetében benne van a "konfliktus csírája", ezért Borsik János nehéz tárgyalásokra készül. Az egyeztetés eredményének függvényében döntenek a következő lépésről, ha szükség lesz rá - mondta.
Gaskó István, a Vasúti Dolgozók Szakszervezet (VDSZSZ) elnöke a miniszteri bejelentésről úgy vélekedett, hogy már tettek nagy horderejű bejelentéseket korábban is, de ezek a próbálkozások kudarchoz vezettek, és rosszabb lett a helyzet, mint azt megelőzően volt.
A VDSZSZ elnöke úgy fogalmazott: nem javasolja a közlekedési miniszternek, hogy messze ható próbálkozásokat tegyenek, ráadásul rossz irányba. A 40 milliárd forintos megtakarítással kapcsolatban kifejtette: a kormánnyal megállapodtak arról, hogy az idén nem csökkenti az állam a vasút költségtérítést, a MÁV-csoport pedig nem rendelkezik akkora tartalékokkal, hogy jövőre 40 milliárd forintot lehessen megtakarítani, átcsoportosítani.
Gaskó István megismételte korábbi kijelentését: ha nem jutnak előre az MÁV-átalakítással kapcsolatos tárgyalásokon, akkor minden törvényes eszközt bevetnek az átalakítási terv végrehajtásának megakadályozására.
Simon Dezső, a Vasutasok Szakszervezete (VSZ) elnöke is a MÁV átalakításának részleteit szeretné elsősorban megismerni, és tudni, hogy az átszervezést mi indokolja. Eddig konkrét anyagot nem kaptak, de szerinte a vasút tovább darabolásával nem lehet spórolni. Szerinte nemhogy 40 milliárdot, de még 4 milliárd forintot sem lehet megtakarítani a MÁV működésében. Megjegyezte: 2007-ben a 14 mellékvonal bezárásakor 6 milliárd forint megtakarítással számolt az akkori közlekedési tárca, ehhez képest utólag 700-800 millió forintos költségcsökkenést mutattak ki.
A VSZ elnöke szerint az nem megtakarítás, inkább vagyonfelélés, ha ingatlanértékesítéssel, a vasúti cégek privatizációjából lesz bevétel. A nagyobb arányú létszámleépítéssel járó intézkedés pedig alapvetően ellentétes a kormány munkahelymegőrzésre vonatkozó törekvéssel - mondta Simon Dezső.