Újságírók mellett bloggereket is bevonnak
Sajtólista/bloggerlista
Végvári Imre, az Arcus PR vezetője, az Arcus Group kommunikációs igazgatója elmondta, egy valamirevaló PR-os ma már nem csak sajtólistával, de blogger-listával is rendelkezik, és pontosan tudja, hogy milyen hírekkel, milyen bloggert érdemes megkeresni. Persze őket másképp kell megkörnyékezni, mint az újságírókat, hiszen más a szempont. Az újságíró szélesebb rétegnek akarja majd tolmácsolni az adott információt, míg a blogger egészen szubjektív módon teszi ezt, így jobban válogat, szabadabban fogalmaz, és könnyebben tekint spamnek egy üzenetet, emellett, ha rosszul talál célba a levél, még ízekre is szedi a reklámnak szánt hírt. Sokkal öntudatosabb közeg, viszont mérföldkő lehet a személyes megismerés.
"A lényeg, hogy legyen erő az anyagban. Érdekes legyen, vagy szép, figyelemfelkeltő, témát adjon a bloggereknek. Azt kell elérni, hogy maguktól tovább akarják küldeni, és ezzel értéket közvetítsenek. Pont ezért nagyon óvatosan kell bánni a bedobott anyaggal. Ha vacak, akkor biztos, hogy csak rosszul járunk" - mondja Végvári.
Meddig működik?
A nagy kérdés, hogy meddig lesz felívelőben ez a marketing ág? Meddig fogják a véleményvezérek ingyen és bérmentve, pusztán szórakozásból egy cég vagy termék jó hírét kelteni? Nem fárad-e el ez a fajta ismeretterjesztési csatorna, ha a hubokban is tudatosul, hogy őket használják, de csak a cégek gazdagodnak ebből, ők nem. Ráadásul, attól, aki gyakran terheli környezetét ilyesfajta információkkal könnyen elfordulhatnak egy idő után. Arról nem is beszélve, hogy hány bőrt lehet lehúzni erről a néhány emberről, amennyiben egyre több marketinges gondolkozása áll rá az új metódusra. Az mfor.hu által megkérdezett szakértők nem félnek ettől. Szerintük ez újabb lehetőségeket teremt a véleményvezéreknek, és ismertséget is hoz ez a pozíció. Ezen kívül helyzetük létjogosultsága pont a függetlenségükből adódik, ezért is működhet ez "barátságból".
Gábor Fanni