Lapunk Minőségi Újságírás díjat kapott 2020. júliusában


		
	

Szájreklám, szájmarketing, márkaevangelizmus, vírusmarketing, angolul: word of mouth, advocacy - ezek a leghasználatosabb elnevezései a marketing-evolúció legújabb állomásának. A szomszédasszonyok, barátnők régen sem haboztak megosztani egymással, ha egy olcsó, vagy jó – vagy mindkét tulajdonsággal rendelkező - termékre találtak, az újdonság ezen hírvivők tudatos becserkészése, és használata.

Újságírók mellett bloggereket is bevonnak

Sajtólista/bloggerlista

Végvári Imre, az Arcus PR vezetője, az Arcus Group kommunikációs igazgatója elmondta, egy valamirevaló PR-os ma már nem csak sajtólistával, de blogger-listával is rendelkezik, és pontosan tudja, hogy milyen hírekkel, milyen bloggert érdemes megkeresni. Persze őket másképp kell megkörnyékezni, mint az újságírókat, hiszen más a szempont. Az újságíró szélesebb rétegnek akarja majd tolmácsolni az adott információt, míg a blogger egészen szubjektív módon teszi ezt, így jobban válogat, szabadabban fogalmaz, és könnyebben tekint spamnek egy üzenetet, emellett, ha rosszul talál célba a levél, még ízekre is szedi a reklámnak szánt hírt. Sokkal öntudatosabb közeg, viszont mérföldkő lehet a személyes megismerés.

"A lényeg, hogy legyen erő az anyagban. Érdekes legyen, vagy szép, figyelemfelkeltő, témát adjon a bloggereknek. Azt kell elérni, hogy maguktól tovább akarják küldeni, és ezzel értéket közvetítsenek. Pont ezért nagyon óvatosan kell bánni a bedobott anyaggal. Ha vacak, akkor biztos, hogy csak rosszul járunk" - mondja Végvári.

Meddig működik?

A nagy kérdés, hogy meddig lesz felívelőben ez a marketing ág? Meddig fogják a véleményvezérek ingyen és bérmentve, pusztán szórakozásból egy cég vagy termék jó hírét kelteni? Nem fárad-e el ez a fajta ismeretterjesztési csatorna, ha a hubokban is tudatosul, hogy őket használják, de csak a cégek gazdagodnak ebből, ők nem. Ráadásul, attól, aki gyakran terheli környezetét ilyesfajta információkkal könnyen elfordulhatnak egy idő után. Arról nem is beszélve, hogy hány bőrt lehet lehúzni erről a néhány emberről, amennyiben egyre több marketinges gondolkozása áll rá az új metódusra. Az mfor.hu által megkérdezett szakértők nem félnek ettől. Szerintük ez újabb lehetőségeket teremt a véleményvezéreknek, és ismertséget is hoz ez a pozíció. Ezen kívül helyzetük létjogosultsága pont a függetlenségükből adódik, ezért is működhet ez "barátságból".

Gábor Fanni

Menedzsment Fórum 

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára. Sok éves tapasztalattal a hátunk mögött elérkezettnek láttuk az időt arra, hogy szintet lépjünk és egy olyan lehetőséget kínáljunk Önöknek, amelynek segítségével egyes témakörök elismert szakértőinek - így többek között Bod Péter Ákos, Pogátsa Zoltán, Darvas Zsolt, László Csaba, Prinz Dániel vagy Szakonyi Péter - véleményeihez, mélyelemzéseihez, neves újságírók által készített egyedi tartalmakhoz jutnak hozzá. Ennek formája egy ELŐFIZETÉS, mely egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között klubtagságot, webinárumokon való részvételt, a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.

Előfizetőink naponta 4-6 unikális, máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá, cikkenként nagyjából 10 forintért, havonta és laponként 745 forintért.

Cikkeink túlnyomó többsége azonban továbbra is szabadon olvasható marad.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Jól jönne 1,5 millió forint?

 

A Bank360.hu és az Mfor kalkulátora alapján az alábbi induló törlesztőkre számíthatsz, ha 1,5 millió forintra van szükséged 60 hónapra: a Raiffeisen Bank személyi kölcsöne 30 372 forintos törlesztőrészlettel lehet a tiéd. Az Ersténél 32 831 forint, a Cetelemnél pedig 33 102 forint a törlesztőrészlet. Más kölcsönt keresel? Ezzel a kalkulátorral összehasonlíthatod a bankok ajánlatait.