A lap emlékeztetett, hogy néhány napja ment tönkre a Spanair spanyol és a Cirrus Airlines német légitársaság is, a folyamatnak pedig koránt sincs vége, hiszen már látható, hogy a Malév után a következő válsággócpont India lesz, ahol az Air India állami légitársaság és a Kingfisher nevű magán légitársaság is a csőd szélén egyensúlyoz. A Malév leállásából mindenekelőtt a Wizz Air, az állami légitársaság legnagyobb versenytársa profitálhat, és a 66 éve működő cég kiesésével keletkező űr kitöltésével az Austrian Airlines is próbálkozhat - írta a lap.
Ulrich Friese Az igazság órája című kommentárjában megjegyezte: "a Spanairnél és a Malévnál az bosszulta meg magát, hogy alábecsülték a fapadosok" erejét.
A Malév működésének felfüggesztése kapcsán a Le Figaro című francia napilap hétvégi számában arról ír, hogy egyre bővül a nehézségekkel küszködő európai nemzeti légitársaságok listája. A lengyel LOT, a portugál TAP és a skandináv SAS éppen privatizáció alatt áll. "Befellegzett a kis nemzeti légitársaságok azon modelljének, amely évtizedeken át lehetővé tette számukra a túlélést.
Túl kicsik a nemzetközi piacon olyan nagy európai csoportokkal szemben, mint az Air France-KLM, a Lufthansa és az IAG. A belső piacon pedig a fapadosok konkurálnak velük" - mondta a lapnak Bruno Goutard, az Euler Hermes hitelbiztosító szakmai tanácsadója. Erre utal a lap szerint, hogy néhány órával a Malév döntése után a Ryanair bejelentette, hogy négy repülőt telepít Budapestre, ahonnan áprilistól a múlt hónapban jelzett 5 helyett 31 útvonalra kínál jegyeket.
MTI