A Grey vezetői az Adage című lapnak nyilatkozva azt mondták, hogy nem tervezik az egyes egységekre való szétválasztást és az ilyen módon történő értékesítést, noha több potenciális vevőjelölt is szívesen venné mindezt. A részvényesek és a piac is azon az állásponton van, hogy a társaság egységében nagyobb értéket képvisel, mintha kimazsoláznák annak ékköveit, ezt bizonyítja a meglehetősen hektikusan mozgó tőzsdei kurzus, amely a fenti bejelentés után némi emelkedést mutatott.
A piaci elemzők több ideális vevőjelöltet említenek, amelyek közül a világ negyedik reklámbirodalma, a Publicis cáfolta vételi szándékát. A francia cég mellett a szakértők a második számú WPP csoport akvizíciós szándékát valószínűsítik. A reklámcéget számos területen jól kiegészítené a Grey Global Group - mondják a szakemberek.
A lehetséges vevők között, a fentiek mellett egy privát befektetési alap, a Hellman & Friedman neve hangzik el legtöbbször. Kevésbé tartják esélyesnek a piac hatodik legjelentősebb szereplőjét, a Havast, amely nem önállóan, hanem egy befektetési konzorcium keretében tenne ajánlatot.
(Menedzsment Fórum)
Kapcsolódó anyagok
Felvásárlás előtt a Grey Global Group
Eggyel kevesebb vevőjelölt a reklámóriásért folytatott versenyben
A világ legnagyobb reklámbirodalmai
Nem akarják, hogy kimazsolázzák a Greyt
Az USA harmadik legnagyobb médiacsoportjára június vége óta keres vevőt a Goldman Sachs és a J.P. Morgan Chase. A befektetői érdeklődést tapasztalva felmerült, hogy darabokban értékesítsék a vállalatcsoportot, ám a tulajdonosok ehhez csak a legvégső esetben járulnának hozzá.