Azon nézők száma, akik hetente legalább 15 percet nézik az adott csatornát, folyamatosan esett az elmúlt években.
A Media Guardian adatai szerint 2004 első negyedévében a BBC televíziós csatornái a brit tévénézőknek 89 százalékát érték el, szemben az 1995-ös 94,2 százalékkal. Az 55,2 millió brit tévénéző 11 százaléka, 6 millió ember nem kapcsol oda heti negyedórára sem a közszolgálati adókra. Az állami csatornák elérése a 16-34 éves korosztályban a legalacsonyabb: közülük csupán 81,8 százalék nézi valamelyik BBC adót legalább heti 15 percben.
A legalacsonyabb a BBC4 nézettsége, amely művészeti műrorokat sugároz: ezt az adót mindössze 2,8 százalék nézi. A News 24 hírcsatornát 3,5 százalék követi. A gyerekeknek szóló Cbeebies adót a háztartások 5,9 százalékában, a CBBC-t 3,1 százalékában nézik legkevesebb heti 15 percet.
A BBC egyik szóvivője szerint az adatok mögött a televíziós piac elmúlt tíz évben bekövetkezett változásai állnak. A szóvivő elmondta, hogy nem csupán a BBC, de a többi hagyományos műsorsugárzó, így az ITV vagy a Channel 4 sem bírják a versenyt az egyre nagyobb teret hódító, sokcsatornás, digitális szolgáltatókkal szemben.
Nem bírja a versenyt a BBC
Az eddigi legalacsonyabb nézettséget 'érték el' a brit közszolgálati televízió csatornái. A nézők több mint egytizede érdektelennek tartja a BBC csatornáinak műsorát, írja a Médiainfo a The Guardian nyomán.