3p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Budapest mellett további hat európai városban szünetelteti működését télen másfél hónapra az ír Ryanair, emellett Londonban és Dublinban is csökkenti járatainak számát.

Másfél hónapos szünet Ferihegyen (MTI)

A legnagyobb európai fapados légitársaság még csütörtökön jelentette be, hogy az elszabadult olajárak és az általa magasnak tartott repülőtéri díjak miatt 2008. november 4. és december 19. között nem fog járatokat közlekedtetni Ferihegyről, illetve Ferihegyre.

A BBC News híre szerint a cég - gyakorlatilag ugyanezen indokok alapján - hat további város esetében is hasonló lépésre szánta el magát, így a svájci Bázel, a lengyelországi Krakkó és Rzeszow, az ausztriai Salzburg, valamint a spanyolországi Valencia és Palma Mallorca esetében is másfél hónapos szünetet iktat majd be.

Hazai pályán is visszafogják magukat


A magas olajárak okozta probléma nagyságát jelzi, hogy a Ryanair londoni bázisán, Stansteden is téli kapacitásainak csökkentésére kényszerül. A cég ottani flottáját 36-ról 28 gépre redukálja, az utasszám pedig mintegy 900 ezerrel csökken majd a járattörlések miatt. Mindez 100-150 dolgozó elbocsátását vonhatja maga után. Sőt, az ír légitársaság hazai bázisán, Dublinban is összébb húzza magát: járatinak számát 12 százalékkal, flottájának nagyságát pedig ötödével mérsékli, írja a BBC News.    

Ami Ferihegyet illeti, a másfél hónapos téli szünet miatt mintegy 180 budapesti járatot törölnek majd, aminek következtében az éves utasszám mintegy 27 ezerrel fog csökkenni. A cég közleményében többek között arra hivatkozik, hogy a Budapest Airport (BA) repülőtéri díjai a legmagasabbak közé tartoznak Európában.

Szollár Domokos, a BA szóvivője korábban az mfor.hu kérdésére cáfolta ezt az állítást, hozzátéve, hogy díjaik Bécsnél negyven, Varsónál nyolc, Prágánál pedig egy százalékkal alacsonyabbak. A szóvivő arra is emlékeztetett, hogy a BA 2008. januárban bevezett új tarifacsomagjának eredményeként a Ryanair éves szinten mintegy félmillió eurót spórol.


Michael Cawley szerint további tárgyalásokat kezdeményeznek majd a repülőtér vezetőivel annak érdekében, hogy meggyőzzék őket: amennyiben csökkentik a díjakat, az ehhez hasonló leállásokat el lehet kerülni.

BA: kiterjeszthetik az ösztönzőrendszert

Ezzel kapcsolatban Szollár Domokos annyit közölt: a BA menedzsmentje foglalkozik azzal a lehetőséggel, hogy a januárban bevezetett tarifacsomagban szereplő ösztönzőrendszert kiterjeszti az utasok által fizetett repülőtéri illetékre is. Az ír fapados igényeivel kapcsolatban megjegyezte, hogy a légitársaság a téli menetrendben lényegében térítésmentesen kívánja használni a budapesti légikikötőt.

A végletekig leszorított költségekkel üzemelő, és éppen ennek köszönhetően mindeddig nehezen verhető jegyárakat kínáló Ryanair 2006 májusában lépett be a magyar piacra a Sármellék-London járat elindításával. A Balaton melletti repülőteret azóta folyamatosan használja a cég, az egész évben célpontnak számító brit főváros mellett jelenleg – a nyári menetrendben - Frankfurt-Hahnba és Düsseldorfba közlekedtet járatokat.

A fapados Budapesten csak másfél évvel a sármelléki start után, 2007 őszén jelent meg, és pillanatnyilag négy brit (Bristol, Glasgow, Liverpool, Nottingham), két német (Bréma, Frankfurt-Hahn), valamint egy ír (Dublin) városba repül Ferihegyről.

W. B.

Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!