Ugyan a regionális repterek a régiófejlesztés eszközei, s hatásuk akár 100-150 kilométeres körzetben is kedvező, csak az odavezető infrastruktúra megteremtésében vállalna szerepet az állam. A konferencia vendégeinek véleménye megoszlott a kérdésben. A Vidéki Repülőterek Szövetségének vezetője, Jenei Zoltán szerint a reptér-építés nem cél, hanem eszköz, mivel újabb befektetők is megjelennek az adott régióban.
A konferencián az is elhangzott, hogy ha a beruházási értéket is figyelembe veszi a reptér-üzemeltető, akkor igen magas utasszám mellett lesz nyereséges a vállalkozás. Ez a vidéki repülőterek közül legjobban teljesítő Sármellék esetében sem valósul meg. A résztvevők szerint ennek oka a kiegyensúlyozatlan piac. Lengyelországban a fapadosok megjelenésével szinte dübörögnek a vidéki légikikötők, de például Romániában is 19 nemzetközi repülőtér működik, míg Magyarországon csak három (Ferihegy, Debrecen és Sármellék), olvasható a Népszabadságban.