3p

Pénz helyett későbbi utazás során történő jóváírást vagy törzsutaspontokat kínál a Malév a bíróság által jogosulatlanul szedett jegykiállítási díj károsultjainak. A légitársaság közleményében hangsúlyozza, hogy február 8. óta már nem számol fel ilyen díjat.

Pénteken vált jogerőssé az a bírói ítélet, amely kimondja, hogy jogosulatlan a Malév és más légitársaságok, valamint az utazási irodák gyakorlata, amely szerint a repülőjegy kiállítás után díjat szednek. A Malév közleménye szerint a légitársaság gyakorlata a jegykiállítási díj tekintetében február 8-ai hatállyal megváltozott. A Malév választási lehetőséget kínál utasainak arra, hogy a korábban ilyen címen beszedett összeget egy későbbi utazás alkalmával felhasználják, vagy a széleskörű kedvezményeket biztosító törzsutaspontokra átváltsák, feltéve, hogy rendelkeznek a jeggyel és a számlával.

A jogerős bírói ítélet az Országos Fogyasztóvédelmi Egyesület (OFE) által a Malévvel szemben indított perben született. Az egyesület közleményében hangsúlyozza, hogy az ítélet precedens értékű, a jogsértő gyakorlatot pedig meg kell szüntetni. Az OFE az ügyben tavaly indított pert, a Fővárosi Bíróság pedig októberben jogosulatlannak mondta ki a Malév gyakorlatát. Az ítélet ellen a Malév fellebbezést nyújtott be, ám csak a megadott határidő lejárta után, így azt a Fővárosi Bíróság elutasította. A végzés ellen az alperes igazolási kérelmet adott be, amelyet a Fővárosi Ítélőtábla a napokban elutasított - áll a közleményben.

2004 februárjában több légitársaság - köztük a Malév - jelentősen csökkentette az utazási irodák repülőjegy-értékesítésből származó jutalékát, ugyanakkor az értékesített repülőjegyek után úgynevezett szervizdíjat számít fel. Az eljárást javasolta az utazási irodáknak is. Az OFE hozzáteszi: a Malév (és sok más légitársaság), valamint az utazási irodák az értékesített jegyek után, a repülési távolság függvényében számolnak fel szervizdíjat és az egyesület szerint az "utas-sarc" bevezetése óta e társaságok több-százmillió forint bevételre tehettek szert.

Az OFE álláspontja szerint az utas a repülőjegy megvásárlásakor nem magát a jegyet, hanem az ahhoz kapcsolódó szolgáltatást vásárolja meg. Hozzáteszik: nem a cégek (légitársaságok és utazási irodák) szabad ármegállapítási jogát vonják kétségbe, ám azt igen, hogy "jogosulatlan költségelemekre hivatkozva, a fogyasztókat megtévesztve alakítsák át költségstruktúrájukat". Az OFE korábban azt is kezdeményezte, hogy a légitársaságok és az utazási irodák fizessék vissza a repülőjegy-kiállítási díj címén eddig átvett összegeket a fogyasztóknak.

MTI/Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!