3p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Pénz helyett későbbi utazás során történő jóváírást vagy törzsutaspontokat kínál a Malév a bíróság által jogosulatlanul szedett jegykiállítási díj károsultjainak. A légitársaság közleményében hangsúlyozza, hogy február 8. óta már nem számol fel ilyen díjat.

Pénteken vált jogerőssé az a bírói ítélet, amely kimondja, hogy jogosulatlan a Malév és más légitársaságok, valamint az utazási irodák gyakorlata, amely szerint a repülőjegy kiállítás után díjat szednek. A Malév közleménye szerint a légitársaság gyakorlata a jegykiállítási díj tekintetében február 8-ai hatállyal megváltozott. A Malév választási lehetőséget kínál utasainak arra, hogy a korábban ilyen címen beszedett összeget egy későbbi utazás alkalmával felhasználják, vagy a széleskörű kedvezményeket biztosító törzsutaspontokra átváltsák, feltéve, hogy rendelkeznek a jeggyel és a számlával.

A jogerős bírói ítélet az Országos Fogyasztóvédelmi Egyesület (OFE) által a Malévvel szemben indított perben született. Az egyesület közleményében hangsúlyozza, hogy az ítélet precedens értékű, a jogsértő gyakorlatot pedig meg kell szüntetni. Az OFE az ügyben tavaly indított pert, a Fővárosi Bíróság pedig októberben jogosulatlannak mondta ki a Malév gyakorlatát. Az ítélet ellen a Malév fellebbezést nyújtott be, ám csak a megadott határidő lejárta után, így azt a Fővárosi Bíróság elutasította. A végzés ellen az alperes igazolási kérelmet adott be, amelyet a Fővárosi Ítélőtábla a napokban elutasított - áll a közleményben.

2004 februárjában több légitársaság - köztük a Malév - jelentősen csökkentette az utazási irodák repülőjegy-értékesítésből származó jutalékát, ugyanakkor az értékesített repülőjegyek után úgynevezett szervizdíjat számít fel. Az eljárást javasolta az utazási irodáknak is. Az OFE hozzáteszi: a Malév (és sok más légitársaság), valamint az utazási irodák az értékesített jegyek után, a repülési távolság függvényében számolnak fel szervizdíjat és az egyesület szerint az "utas-sarc" bevezetése óta e társaságok több-százmillió forint bevételre tehettek szert.

Az OFE álláspontja szerint az utas a repülőjegy megvásárlásakor nem magát a jegyet, hanem az ahhoz kapcsolódó szolgáltatást vásárolja meg. Hozzáteszik: nem a cégek (légitársaságok és utazási irodák) szabad ármegállapítási jogát vonják kétségbe, ám azt igen, hogy "jogosulatlan költségelemekre hivatkozva, a fogyasztókat megtévesztve alakítsák át költségstruktúrájukat". Az OFE korábban azt is kezdeményezte, hogy a légitársaságok és az utazási irodák fizessék vissza a repülőjegy-kiállítási díj címén eddig átvett összegeket a fogyasztóknak.

MTI/Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!