Az amerikai felnőttek 45 százaléka tájékozódik az internetes portálokról, de mindössze 26 százalékuk véli úgy, hogy emiatt kevesebb időt fordít az egyéb hírforrásokra, derül ki a Harris Interactive elemzéséből.
Legtöbben átfutják a nyitóoldalt
Az amerikaiak 69 százalékának van internet-elérése otthon, a munkahelyén, oktatási intézményben vagy más helyeken. A felhasználók 80 százaléka olvassa az online híreket. Az internetezéssel töltött idő mediánja heti egy óra, és egy amerikai felnőtt hetente hét hírt olvas el a világhálón barangolva. Leginkább az időjárásról tájékozódnak a neten, 56 százalék nézi meg a belföldi híreket, 44 százalék keres rá a külföldi híradásokra, és 36 százalék a helyi információkra kiváncsi. Ennél kevesebb felhasználót vonzanak a kulturális és szórakoztató jellegű cikkek. A netező felnőttek 27 százalékát érdeklik az online gazdasági hírek, 31 százalékukat pedig a sport.
[ajanlo=65][igazitas=left/]Nem kutatnak sokat az információk után az amerikai felnőttek. A legtöbben, 48 százalékos arányban megelégszenek a szolgáltatójuk által automatikusan kínált híroldallal, és ott is csak a főcímeket olvassák. A Harris által megkérdezettek 45 százaléka pedig egy ismert újság online verziójának cikkeit böngészi. A TV csatornák portáljai is népszerűek, a netezők 37 százaléka itt tájékozódik.
Nem válik kizárólagossá a net
Annak ellenére, hogy az elsődleges tájékozódási forrásuk az internet, 57 százalékuk nem hanyagolja el az offline médiát. A kérdezettek 13 százaléka érzi úgy. megváltoztak médiafogyasztái szokásai, 26 százalék pedig arról számolt be, redukálta a weben kívüli forrásokra fordított időt.
Az internet tehát nem vált kizárólagos, domináns médiummá, a 'médiatapéta' részévé vált az USA-ban, összegzi az eredményeket a Harris.
Itthon folyamatosan erősödnek az hírportálok
A WebAudit adatai szerint jelenleg Magyarországon 1,6-1,7 millióan interneteznek havonta. A hazai média utóbbi egy-két évére jellemező tendencia, hogy míg az online médiumok olvasottsága folyamatosan nő, addig a nyomtatott sajtótermékeké lassan, de biztosan csökken.
Az online média népszerűsége és a hirdetők szokásai nagyban függenek az internet-elérések számának növekedésétől és típusától, így például kedvezően hat a piacra a szélessávú hozzáférés terjedése, mivel ugyanannyi idő alatt több oldalt lehet megnézni. Míg három évvel ezelőtt egy alkalommal egy internetező átlagosan 2,5 oldalra látogatott el, addig most 11-12-re. Emellett az elmúlt 3 év alatt ötszörösére nőtt az internetezéssel töltött idő.
Magyarországon 20 százalékosra teszik az internetes penetrációt, az öt vezető magyar website hálózatában 1 500 000 egyéni látogató 25 000 000 oldalt tölt le. A netes hírforrások tehát már itthon sem elhanyagolhatóak.
(Menedzsment Fórum)
Nem fordulnak el az internetezők a többi médiától
Az amerikai felnőttek 45 százaléka tájékozódik az internetes portálokról, de mindössze 26 százalékuk véli úgy, hogy kevesebb időt fordít az egyéb hírforrásokra, derül ki a Harris Interactive elemzéséből.