3p

Az amerikai felnőttek 45 százaléka tájékozódik az internetes portálokról, de mindössze 26 százalékuk véli úgy, hogy kevesebb időt fordít az egyéb hírforrásokra, derül ki a Harris Interactive elemzéséből.

Az amerikai felnőttek 45 százaléka tájékozódik az internetes portálokról, de mindössze 26 százalékuk véli úgy, hogy emiatt kevesebb időt fordít az egyéb hírforrásokra, derül ki a Harris Interactive elemzéséből.

Legtöbben átfutják a nyitóoldalt

Az amerikaiak 69 százalékának van internet-elérése otthon, a munkahelyén, oktatási intézményben vagy más helyeken. A felhasználók 80 százaléka olvassa az online híreket. Az internetezéssel töltött idő mediánja heti egy óra, és egy amerikai felnőtt hetente hét hírt olvas el a világhálón barangolva. Leginkább az időjárásról tájékozódnak a neten, 56 százalék nézi meg a belföldi híreket, 44 százalék keres rá a külföldi híradásokra, és 36 százalék a helyi információkra kiváncsi. Ennél kevesebb felhasználót vonzanak a kulturális és szórakoztató jellegű cikkek. A netező felnőttek 27 százalékát érdeklik az online gazdasági hírek, 31 százalékukat pedig a sport.

[ajanlo=65][igazitas=left/]Nem kutatnak sokat az információk után az amerikai felnőttek. A legtöbben, 48 százalékos arányban megelégszenek a szolgáltatójuk által automatikusan kínált híroldallal, és ott is csak a főcímeket olvassák. A Harris által megkérdezettek 45 százaléka pedig egy ismert újság online verziójának cikkeit böngészi. A TV csatornák portáljai is népszerűek, a netezők 37 százaléka itt tájékozódik.

Nem válik kizárólagossá a net

Annak ellenére, hogy az elsődleges tájékozódási forrásuk az internet, 57 százalékuk nem hanyagolja el az offline médiát. A kérdezettek 13 százaléka érzi úgy. megváltoztak médiafogyasztái szokásai, 26 százalék pedig arról számolt be, redukálta a weben kívüli forrásokra fordított időt.

Az internet tehát nem vált kizárólagos, domináns médiummá, a 'médiatapéta' részévé vált az USA-ban, összegzi az eredményeket a Harris.

Itthon folyamatosan erősödnek az hírportálok

A WebAudit adatai szerint jelenleg Magyarországon 1,6-1,7 millióan interneteznek havonta. A hazai média utóbbi egy-két évére jellemező tendencia, hogy míg az online médiumok olvasottsága folyamatosan nő, addig a nyomtatott sajtótermékeké lassan, de biztosan csökken.

Az online média népszerűsége és a hirdetők szokásai nagyban függenek az internet-elérések számának növekedésétől és típusától, így például kedvezően hat a piacra a szélessávú hozzáférés terjedése, mivel ugyanannyi idő alatt több oldalt lehet megnézni. Míg három évvel ezelőtt egy alkalommal egy internetező átlagosan 2,5 oldalra látogatott el, addig most 11-12-re. Emellett az elmúlt 3 év alatt ötszörösére nőtt az internetezéssel töltött idő.

Magyarországon 20 százalékosra teszik az internetes penetrációt, az öt vezető magyar website hálózatában 1 500 000 egyéni látogató 25 000 000 oldalt tölt le. A netes hírforrások tehát már itthon sem elhanyagolhatóak.

(Menedzsment Fórum)

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!