2p

Megszokhattuk, hogy a nagy bevásárlóközpontok egyre korábban elkezdik karácsonyi marketinghadjárataikat, akcióikat, leárazásaikat. Az Egyesült Államokban azonban idén még az eddigieknél is jóval hamarabb kezdődött az ünnepi felkészülés - volt, ahol már augusztusban karácsonyi dekorációval riogatták a vevőket. A fogyasztók azonban nem veszik jó néven, hogy már most az ajándékvásárlással bombázzák őket.

Egy friss amerikai felmérésből kiderül, hogy a fogyasztók negyven százaléka - tíz százalékkal több, mint tavaly - legkorábban is november végén kezdené meg az ajándékvásárlást. A kutatók szerint ennek okai abban keresendők, hogy a potenciális vevők arra számítanak - valószínűleg joggal -, hogy az ünnepi szezon előrehaladtával még kedvezőbb áron juthatnak hozzá a termékekhez. Az is fontos tényező, hogy a kereskedők egyelőre "unalmas" ajándékokat kínálnak, olyanokat, mint máskor is, ezért a vásárlók nem érzik úgy, hogy muszáj lenne lecsapniuk bármire.

A kutatás során válaszolók úgy nyilatkoztak, hogy az amerikai gazdaság állapota nem befolyásolja számottevően a karácsonyi bevásárlásra szánt büdzsét. A megkérdezettek mindössze öt százaléka állította, hogy kevesebbet fog költeni a következő két hónap alatt, mint az elmúlt évek hasonló időszakában - közli a CNN.

Mint általában, most is a ruhákból, az elektronikai cikkekből és a játékokból kerül a legtöbb a karácsonyfák alá, de a kutatók idén az üdvözlőlapok forgalmában is megugrást jósolnak, ami jó hír a népszerű cikkekből hamar kifogyó kereskedők számára. A válaszadók 39 százaléka nyilatkozta, hogy tervezi ünnepi üdvözlőlap vásárlását idén.

Menedzsment Fórum 

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!