Egy friss amerikai felmérésből kiderül, hogy a fogyasztók negyven százaléka - tíz százalékkal több, mint tavaly - legkorábban is november végén kezdené meg az ajándékvásárlást. A kutatók szerint ennek okai abban keresendők, hogy a potenciális vevők arra számítanak - valószínűleg joggal -, hogy az ünnepi szezon előrehaladtával még kedvezőbb áron juthatnak hozzá a termékekhez. Az is fontos tényező, hogy a kereskedők egyelőre "unalmas" ajándékokat kínálnak, olyanokat, mint máskor is, ezért a vásárlók nem érzik úgy, hogy muszáj lenne lecsapniuk bármire.
A kutatás során válaszolók úgy nyilatkoztak, hogy az amerikai gazdaság állapota nem befolyásolja számottevően a karácsonyi bevásárlásra szánt büdzsét. A megkérdezettek mindössze öt százaléka állította, hogy kevesebbet fog költeni a következő két hónap alatt, mint az elmúlt évek hasonló időszakában - közli a CNN.
Mint általában, most is a ruhákból, az elektronikai cikkekből és a játékokból kerül a legtöbb a karácsonyfák alá, de a kutatók idén az üdvözlőlapok forgalmában is megugrást jósolnak, ami jó hír a népszerű cikkekből hamar kifogyó kereskedők számára. A válaszadók 39 százaléka nyilatkozta, hogy tervezi ünnepi üdvözlőlap vásárlását idén.