2p

Megszakadtak a háromoldalú GM-Nissan-Renault autóipari szövetségről immár három hónapja folyó tárgyalások: bár a felek egyetértettek, hogy a szövetség mindegyikük számára jelentős szinergikus megtakarításokat jelentene, ezek mértékéről, illetve felosztásáról nem tudtak megegyezni. A tervek szerint október közepéig kellett volna megállapodni a szövetség létrehozásának feltételeiről.

A General Motors főnöke már szeptemberben a Párizsi Autószalonon azt jelezte, hogy a szövetség számukra nem létkérdés. Az együttműködést elsősorban a GM nagyrészvényese, Kirk Kerkorian szorgalmazta.

Az amerikai Wall Street Journal korábbi elemzése szerint a General Motors, hogy üzletileg házasságra lépjen a Renault-Nissan vállalkozással, több milliárd dollárt kérne hozzájárulása fejében a hármas fellépéshez. Carlos Ghosn, a Renault-Nissan vezetője viszont nem pénzek átutalásával, hanem a Renault és a Nissan közötti részvénycserés szövetség mintájára működtetné együtt a három járműipari vállalatot.

Elemzők szerint ugyanakkor a GM részvételét egy lehetséges fúzióban zavarná jelenleg is folyó óriási átszervezési programja. Ennek megvalósításától idővel 9 milliárd dolláros kiadás megtakarítását reméli. Egy gyors szövetségkötéshez a Renaul-Nissannal valószínűleg ezen összeg egy részét is szeretné leendő partnereivel megfizettetni. A GM ezért inkább néhány üzemre, modellre irányuló egyszerűbb együttműködésben lehet érdekelt, amiben viszont a francia-japán partner kevésbé.

MTI/Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!