A General Motors főnöke már szeptemberben a Párizsi Autószalonon azt jelezte, hogy a szövetség számukra nem létkérdés. Az együttműködést elsősorban a GM nagyrészvényese, Kirk Kerkorian szorgalmazta.
Az amerikai Wall Street Journal korábbi elemzése szerint a General Motors, hogy üzletileg házasságra lépjen a Renault-Nissan vállalkozással, több milliárd dollárt kérne hozzájárulása fejében a hármas fellépéshez. Carlos Ghosn, a Renault-Nissan vezetője viszont nem pénzek átutalásával, hanem a Renault és a Nissan közötti részvénycserés szövetség mintájára működtetné együtt a három járműipari vállalatot.
Elemzők szerint ugyanakkor a GM részvételét egy lehetséges fúzióban zavarná jelenleg is folyó óriási átszervezési programja. Ennek megvalósításától idővel 9 milliárd dolláros kiadás megtakarítását reméli. Egy gyors szövetségkötéshez a Renaul-Nissannal valószínűleg ezen összeg egy részét is szeretné leendő partnereivel megfizettetni. A GM ezért inkább néhány üzemre, modellre irányuló egyszerűbb együttműködésben lehet érdekelt, amiben viszont a francia-japán partner kevésbé.