A foci Eb Németországban nem váltotta be azokat a reményeket, amelyeket a televíziót gyártó vállalatok előzetesen fűztek hozzá. Emiatt sokan árcsökkentéssel próbálják fokozni a keresletet.
"Az Európa-bajnokság előzetesen többet ígért annál, amit végül hozott" - mondta el a Handelsblattnak Andra Herrmann, a Panasonic Europe elnökségének tagja. A cégek a vevők érdeklődésének felkeltése céljából kénytelenek a normál árnál olcsóbban adni a készülékeket.
A gyártókat tömörítő szervezet májusban még úgy nyilatkozott, hogy az Eb és az olimpia előtt mintegy egymillió tv-készüléket sikerül majd értékesíteni Németországban. Herrmann mindezt túlzott optimizmusnak minősítette, bár elismerte, hogy - egy nagy sportesemények nélküli évhez viszonyítva - túlzott elégedetlenségre nincs okuk.
Némileg jobban jártak a videóprojektorokat kínáló cégek. A Németországban ezen a téren piacvezető NEC például 50 százalékkal több készüléket értékesített a második negyedévben, mint az előző év megegyező időszakában.
Az általában vendéglátó egységekben használt berendezések piacának más szereplői csak néhány százalékos növekedésről tudtak beszámolni. A plusz forgalom azonban itt sem kizárólag a fociőrületnek, hanem a jelentős árengedményeknek volt köszönhető.
(Menedzsment Fórum)
Nem lett kasszasiker az Euro 2004 a német tv-gyártóknak
A foci Eb Németországban nem váltotta be azokat a reményeket, amelyeket a televíziót gyártó vállalatok előzetesen fűztek hozzá. Emiatt sokan árcsökkentéssel próbálják fokozni a keresletet.