Az UAL vesztesége az elmúlt évben rekordszintre, 2,1 milliárd dollárra emelkedett, s idén ezidáig 1,7 milliárd dollárt vesztett. A légitársaság naponta 8 millió dollár készpénzt veszt. Az UAL csődje csődhullámot indíthat el a légitársaságok körében, mivel a csőd jelentősen csökkenti az UAL költségeit, s így a többieknek egy náluk lényegesen alacsonyabb költségszinttel üzemelő társasággal kell versenyezniük.
Az American Airlines - amely a világ legnagyobb légitársasága - szintén a túlélésért küzd, éves költségszintjét 4 milliárd dollárral kellene csökkentenie. A Delta Airlines - a harmadik legnagyobb szereplő az amerikai piacon - már egymilliárd dollárral visszafogta kiadásait, s a 2003-2005 közötti időszakban éves üzemi költségeit 2,5 milliárd dollárral kellene mérsékelnie. Az amerikai légiforgalmi ipar az elmúlt évben 7 milliárd dollár veszteséget szenvedett el, s idén hasonló nagyságrendre lehet számítani.
Néhány elemző ugyanakkor úgy véli, hogy az American és a Delta készpénz-ellátottsága lényegesen jobb, mint a United-é, így esetükben nem kell csődtől tartani. Ez esetben az UAL esetleges csődje a többi nagy légitársaságot egyre inkább a 'fapados', alacsonyabb költségszinttel és szolgáltatási színvonallal történő működés irányába kényszerítené. Ezen a piacon jelenleg a SouthWest Airlines a legnagyobb szereplő az Egyesült Államokban.
Nem segítenek a United Airlinesnak
Elutasította az amerikai szövetségi kormányzat, hogy segítséget nyújtson a világ második számú légitársaságának a csődközeli helyzetben lévő United Airlines (UAL) számára. A cég ,8 milliárd dolláros garanciát kért 2 milliárd dolláros hitelfelvételére. A hitelt az UAL adósságai törlesztésére használná fel.