Rossz gazdasági környezetben értékesítettük az Interfructot, s a piaci pletykák ellenére nem elsorvasztottuk a céget, hanem milliárdos befektetéssel működőképes kereskedelmi hálózattá kívántuk fejleszteni - válaszolta a Napi Gazdaság kérdésére Tomcsányi Gábor, az SCD Holding vezérigazgatója. Tény, hogy az Interfruct folyamatosan veszített piaci pozíciójából, és az évekkel korábban kidolgozott cash & carry értékesítési forma ráncfelvarrási stratégiája nem váltotta be a hozzá fűzött reményeket. A cégnek 2005-ben még nagyjából 60 milliárd forint volt a forgalma, ez 2007-re 47 milliárdra olvadt.
A hard-diszkontok (mint a Lidl vagy az Aldi) megjelenése, illetve a hazai gazdasági recesszió olyan feltételeket teremtett, amelyek mellett az SCD - hangsúlyozottan nem szakmai befektetőként - már nem látott potenciált az Interfructban. Az SCD ma már azt sem titkolja, hogy nagyjából 2,5 milliárd forintot bukott a cash & carry-lánc értékesítésén az egyéb kötelezettség- és kezességvállalások miatt, olvasható a Napi Gazdaságban.
Tomcsányi hangsúlyozta, az elmúlt három évben a tulajdonos nem vett fel osztalékot a társaságtól, illetve semmilyen más formában nem vont el pénzt a lánctól, sőt több milliárd forintot fordított az Interfruct reorganizációjára és fejlesztésére.
Az SCD tulajdonlása alatt épült a győri áruház, amely a lánc legmodernebb üzlete, és a vevőmarketing-tevékenységet is elindították, így például az Interfruct létrehozta a kisebb viszonteladói háttérként működő RIA kiskereskedelmi láncot, mindez azonban a külső körülmények között kevés volt, mondta Tomcsányi Gábor a Napi Gazdaságnak.