2p

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Nem kivettek az Interfructból, hanem fejleszteni próbálta az SCD Holding, ám kudarcot vallottak a terveik, ezért értékesítették a közelmúltban a láncot, mondta el a Napi Gazdaságnak Tomcsányi Gábor a holding vezérigazgatója.

Rossz gazdasági környezetben értékesítettük az Interfructot, s a piaci pletykák ellenére nem elsorvasztottuk a céget, hanem milliárdos befektetéssel működőképes kereskedelmi hálózattá kívántuk fejleszteni - válaszolta a Napi Gazdaság kérdésére Tomcsányi Gábor, az SCD Holding vezérigazgatója. Tény, hogy az Interfruct folyamatosan veszített piaci pozíciójából, és az évekkel korábban kidolgozott cash & carry értékesítési forma ráncfelvarrási stratégiája nem váltotta be a hozzá fűzött reményeket. A cégnek 2005-ben még nagyjából 60 milliárd forint volt a forgalma, ez 2007-re 47 milliárdra olvadt.

A hard-diszkontok (mint a Lidl vagy az Aldi) megjelenése, illetve a hazai gazdasági recesszió olyan feltételeket teremtett, amelyek mellett az SCD - hangsúlyozottan nem szakmai befektetőként - már nem látott potenciált az Interfructban. Az SCD ma már azt sem titkolja, hogy nagyjából 2,5 milliárd forintot bukott a cash & carry-lánc értékesítésén az egyéb kötelezettség- és kezességvállalások miatt, olvasható a Napi Gazdaságban.

Tomcsányi hangsúlyozta, az elmúlt három évben a tulajdonos nem vett fel osztalékot a társaságtól, illetve semmilyen más formában nem vont el pénzt a lánctól, sőt több milliárd forintot fordított az Interfruct reorganizációjára és fejlesztésére.

Az SCD tulajdonlása alatt épült a győri áruház, amely a lánc legmodernebb üzlete, és a vevőmarketing-tevékenységet is elindították, így például az Interfruct létrehozta a kisebb viszonteladói háttérként működő RIA kiskereskedelmi láncot, mindez azonban a külső körülmények között kevés volt, mondta Tomcsányi Gábor a Napi Gazdaságnak.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!